شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 19586

مصرف هر گونه مكمل های نیروزا و این‌گونه مواد كه ویتامین های مختلف دارند، فقط با تجویز مستقیم پزشك، امكان پذیر است.

دكتر محمود بیگلر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار كرد: در شرایط كنونی، بیشتر مكمل‌های نیروزا در مراكز غیرمجاز و بدون هیچگونه نظارتی میان مردم، توزیع می‌شوند.

وی با بیان این كه این مكمل‌ها در مراكز غیر استاندارد و به شكل قاچاق در اختیار شهروندان قرار می گیرد،‌ گفت: عطاری‌ها و باشگاه‌های بدنسازی عمده‌ترین مراكزی هستند كه این فرآورده‌ها را به طور غیر قانونی به افراد ارایه می كنند.

بیگلر با تاكید بر اینكه همه گروه های سنی می توانند از این مكمل‌ها البته با دستور پزشك استفاده كنند، یادآور شد: مراكز غیرمجاز بدون در نظر گرفتن و سنجیدن نیاز بدن افراد به ویتامین در امر تشخیص و درمان مداخله می كنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه خاطر نشان كرد: اكنون این مكمل ها در قالب قرص، شربت، كپسول در دسترس همگان به ویژه نسل جوان قرار گرفته و آنان نیز بدون در نظر گرفتن عواقب و پیامدهای ناشی از آنها، این مواد را خودسرانه مصرف می كنند.

وی درباره مضرات مكمل‌های نیروزا تصریح كرد: مكمل‌های نیروزا مملو از ویتامین‌های محلول در چربی هستند و مصرف بیش از حد آنها باعث شده كه در بافت‌ها رسوب كرده و دفع آن به كندی صورت می‌گیرد.

بیگلر افزود: جوانان آگاه باشند كه استفاده بسیار زیاد هر نوع ویتامینی، سبب بروز عوارض خاصی در بدن می‌شود و این مكمل‌ها باید از مراكز مجاز و تایید شده، تهیه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha