مرد کفاش که سه سال قبل به اتهام قتل مرد عکاس دستگیر و پس‌از محاکمه به اعدام محکوم شده بود صبح دیروز با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران بی گناه شناخته و آزاد شد. وی پیشتر به قصاص محکوم شده بود که قضات دیوانعالی کشور حکم اعدام‌اش را نقض کرده بودند.

سلامت نیوز: مرد کفاش که سه سال قبل به اتهام قتل مرد عکاس دستگیر و پس‌از محاکمه به اعدام محکوم شده بود صبح دیروز با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران بی گناه شناخته و آزاد شد. وی پیشتر به قصاص محکوم شده بود که قضات دیوانعالی کشور حکم اعدام‌اش را نقض کرده بودند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت: رسیدگی به پرونده این جنایت از شامگاه 28آبان سال 92 و همزمان با کشف جسد مرد جوانی توسط خواهرش آغاز شد. دختر جوان که پس از پایان کار خود، شب هنگام به‌خانه‌شان رفته بود، پس از ورود به خانه برادرش را صدا زد اما جوابی نشنید. تا اینکه پس از ورود به اتاق برادر 26 ساله‌اش، با پیکر بی‌جان و خون آلودش روبه‌رو شد.

پس از اعلام این جنایت تیم جنایی راهی محل حادثه در حوالی خیابان پیروزی شدند. پس از بررسی‌های مقدماتی جسد مرد عکاس با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات پلیسی برای افشای راز این جنایت مرموز ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان از شرکت مخابرات خواستند فهرست آخرین تماس‌های قربانی را در اختیارشان قرار دهد.

بدین‌ترتیب مرد جوانی که آخرین بار با مقتول تماس گرفته بود شناسایی و دستگیر شد. اما وی در بازجویی‌ها منکر قتل شد و گفت مقتول را نمی‌شناخته و روز حادثه نیز اشتباهی با وی تماس گرفته است. با وجود این وی به‌خاطر تناقض گویی‌هایش به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد. اما قضات دیوانعالی کشور پس‌از بررسی دقیق پرونده، این حکم را نقض کرده و پرونده را به دادگاه کیفری بازگرداندند.

صبح دیروز بار دیگر متهم به‌قتل از زندان به دادگاه منتقل شد تا از خود دفاع کند. او گفت: روز حادثه حدود ساعت چهار بعدازظهر برای فروش کفش به بازار تهران آمده بودم که موقع برگشت در ایستگاه 15 خرداد با «مقتول» آشنا شدم او وقتی فهمید شغل من کفاشی است شماره‌اش را داد و گفت: آشناهای زیادی دارد و می‌تواند در این زمینه کمکم کند. من نیز شماره‌اش را در گوشی تلفن‌همراه ثبت کردم. ساعتی بعد او به‌من زنگ زد و موضوعی را مطرح کرد و بعد هم خداحافظی کردیم. سپس از مترو آزادی بیرون آمده و راهی شهرستان سلماس شدم. در همین حال قاضی گفت: آن‌روز خط تلفن همراه شما در ورامین ردگیری شده است اما شما مدعی هستید به سلماس رفته‌اید؟ متهم گفت: من هرگز آنجا نرفتم و مطمئنم شرکت مخابرات اشتباه کرده است. سپس وکیل متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از موکلش گفت: با بررسی‌های دقیق متوجه شدم که شرکت مخابرات در ردیابی تلفن اشتباه کرده است. وی سپس به تشریح ابعاد فنی اشتباه در ردیابی تلفن همراه متهم پرداخت.

بدین‌ترتیب بی گناهی متهم برای دادگاه ثابت شد و قاضی عبداللهی و قاضی کیخواه از شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و پس از برگزاری جلسه‌ای با اولیای دم رأی خود را صادر و متهم را تبرئه کردند.

گفت‌وگو با متهم

چند ساله‌ای؟
32 ساله و دارای همسر و دو فرزند هستم.
شغل‌ات چیست؟
کفاشی.
اهل کجایی؟
شهرستان سلماس.
آن‌روز در تهران چه می‌کردی؟
برای فروش کفش آمده بودم که با مرد عکاس در مترو آشنا شدم و بعد هم تا یک قدمی مرگ رفتم و برگشتم.
حالا که تبرئه شدی چه احساسی داری؟
من قربانی‌اشتباه شرکت مخابرات شدم و سه سال از بهترین لحظه‌های زندگی‌ام نابود شد. به محض آزادی این موضوع را پیگیری خواهم کرد. اما خدا را شکر می‌کنم که با لطف خدا و تلاش‌های وکیل پرونده‌ام از چوبه‌دار نجات یافتم. هر چند که من همیشه ایمان داشتم که بی گناه تا پای دار می‌رود اما بالای دار نمی‌رود حالا هم خدا را شکر می‌کنم که بی گناهی‌ام ثابت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha