استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت که 17 درصد از جمعیت ایران از بیماری پوکی استخوان رنج می برند.

استان هایی که بیشترین آمار ابتلا به پوکی استخوان را دارند

سلامت نیوز: استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت که 17 درصد از جمعیت ایران از بیماری پوکی استخوان رنج می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر سید احمد رئیس السادات روز پنجشنبه در چهارمین سمینار کشوری بیماری های اسکلتی و عضلانی در ساری افزود: بررسی ها نشان می دهد که این آمار در سال های آینده با افزایش جمعیت سالمندان بیشتر می شود.


وی با اعلام این که بر اساس آمار تا سال 1400 تعداد سالمندان ایران به 10 میلیون نفر می رسد ، تاکید کرد: با این روند باید برای پیشگیری از پوکی استخوان در این جمعیت فکر اساسی صورت گیرد.


رئیس السادات مهم ترین فعالیت های پیشگیرانه برای جلوگیری از شکستگی استخوان سالمندان را ایجاد شرایط مناسب در معابر ، منازل و بهره گیری از تجهیزات رفاهی شامل ؛ تختخواب ، کفپوش داخل ساختمان و دیگر امکانات اعلام کرد.


** تهدید پوکی استخوان برای جوان ها
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی همچنین با اعلام این که افراد جوان در سنین 35 تا 40 سال بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند ، بر ضرورت چاره اندیشی برای این تهدید تاکید کرد .
وی گفت که حدود 30 درصد از جمعیت ایران در سن 35 تا 40 سال در معرض پوکی استخوان قرار دارند.
رئیس السادات مهم ترین اقدام برای پیشگیری از پوکی استخوان در جوانان را انجام ورزش مناسب اعلام کرد.


** استان های شمالی بیشترین جمعیت دارنده پوکی استخوان
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت که جمعیت ساکن در استان های شمالی به خصوص مازندران و گلستان بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند و بیشترین جمعیت دارای پوکی استخوان نیز در این استان ها سکونت دارند.


به گفته وی ، استان های تهران و آذربایجان نیز رتبه بعدی را در بین استان های کشور در پوکی استخوان به خود اختصاص دادند.
رئیس السادات از ورزش به عنوان بهترین راهکار برای کاهش ابتلاء به پوکی استخوان یاد کرد .
چهارمین سمینار بیماری اسکلتی و عضلاتی صبح امروز با حضور پزشکان متخصص کشور در ساری گشایش یافت و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت.
آرتروز واستئوپروز ، توانبخشی قبل و بعد از اعمال جراحی اسکلتی و عضلانی ، مدالیته های فیزیکی مرسوم و نوین در توانبخشی ، طب ورزشی و ورزش درمانی ، ارتز و پروتز و توانبخشی رباتیک و پرستاری توانبخشی از جمله محورهای این سمینار است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha