مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از تهیه طرح جامع مدیریت مراتع و مقابله با فرسایش بادی استانهای جنوب و غرب کشور به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار در سالجاری خبر داد.

غلامعباس عبدی نژاد در گفتگو با مهر گفت: درسالجاری توسط وزارت جهادکشاورزی طرحهای ضربتی جامع مقابله با پدیده گردو غباردر کشور به خصوص در استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزکان، سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

وی اعلام کرد: در سالجاری به منظور مقابله با پدیده گردو غبارطرح جامع مدیریت مراتع و مقابله با فرسایش بادی استانهای جنوب و غرب کشورتهیه شده که درصورت تامین اعتبار به مرحله اجرا گذاشته می شود.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: طرح مذکور تلفیقی از دو طرح جامع بیابانزدایی و طرح جامع مدیریت مراتع است که به دلیل اشتراکات و صرف جویی درمنابع اعتباری و زمان اجرا به طرح جامع ضربتی 5 ساله مدیریت مراتع و مقابله با فرسایش بادی استانهای جنوب و غرب کشور تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح جامع مقابله با گردوغباردر بخش بیابان اعتباری بالغ بر5 هزار 496 میلیارد و 377 میلیون ریال شامل پروژه های بادشکن اطراف مزارع معادل 19 هزار و 90 کیلومتر، مالچ پاشی توام با بادشکن معادل60 هزار و 300 هکتار، نهالکاری و بذرپاشی درسطحی معادل 167 هزار و 900 هکتار و غرق در سطح 31 هزار هکتار پیش بینی شده است.

عبدی نژاد خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح مقابله با این پدیده دربخش مرتع اعتباری بالغ بر 335 میلیارد و 19 میلیون ریال در سطحی معادل 476 هزار و 336 هکتار پیش بینی شده است.

وی در پایان افزود: اجرای طرح ضربتی جامع مدیریت مراتع و مقابله با فرسایش بادی استانهای جنوب و غرب کشور شامل اقدامات احیایی و بیولوژیکی شامل نهالکاری، بذرکاری، بذرپاشی، ایجاد بادشکن های زنده دراطراف مزارع و اقدامات بیومکانیکی شامل مالچ پاشی و ایجاد بادشکن های غیرزنده است و در صورت تامین اعتبار پیش بینی شده امسال به مرحله اجرا گذاشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha