پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند پیشگیری از خودکشی با ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه خبر داد.

تهیه سند پیشگیری از خودکشی هر استان

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند پیشگیری از خودکشی با ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش دو روزهسند پیشگیری از خودکشی هر منطقه در حال تدوین معاونان اجتماعی بهزیستی کشور در یاسوج با بیان اینکه سند پیشگیری از خودکشی با ملاحظات فرهنگی و اجتماعی هر منطقه در حال انجام است گفت: اگر چه آمار خودکشی ایران به نسبت سایر کشورهای جهان پایین است اما باید تلاش کرد تا همین تعداد هم کاهش یابد. وی افزود: پارسال به 4 هزار و 240 نفر که قصد خودکشی داشتند مشاوره انجام شد.
 
محسن بندپی در خصوص اهمیت غربالگری ژنتیک هم گفت: سالانه 25 تا 30 هزار معلول مادرزادی در کشور متولد می شود که 50درصد علت آن ژنتیکی، 25 درصد ناشناخته و 25 درصد مراقبت های ناصحیح حین و بعد از زایمان است.
 
وی با اشاره به اینکه غربالگری ژنتیک می تواند نقش مهمی در جلوگیری از افزود: دو استان یزد و کرمان به عنوان استان های پایلوت در زمینه غربالگری ژنتیک معرفی شده اند که کاهش 25 درصدی معلولیت را به همراه داشت.
 
رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین به آموزش مهارت های زندگی و آموزش های قبل از ازدواج اشاره کرد و گفت: غربالگری 40 هزار زوج در استان های کشور انجام گرفت که 30 درصد از افراد به مشاوره و 20 درصد به آزمایش ژنتیک نیاز داشتند.
 
بندپی با اشاره به اینکه این همایش با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تبادل تجریبات در یاسوج برگزار شد افزود:  ارتقا بخشیدن به خدمات تخصصی، رصد وپایش آسیب های اجتماعی، تدوین اطلس جغرافیای آسیب های اجتماعی و مداخلات به هنگام در اقدامات شبکه های اورژانس اجتماعی از محور های اصلی همایش بود.
 
وی از پیگیری و ارایه طرح استفاده مددجویان سازمان بهزیستی از حداقل حقوق 20درصد، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس خبرداد و افزود: همچنین در حال پیگیری کمک های تحصیلی، شهریه دانشگاه و حداقل مستمری برای افراد فاقد توانایی کار و  نیز  طرح غربال گری ژنتیک ازدواج در مجلس هستیم.
 
همچنین نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به نقش مهم سازمان بهزیستی در کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و خودکشی اشاره کرد وگفت:پیشینه ی محرومیت منطقه و اقلیم آب و هوایی استان سبب شده تا آسیب های اجتماعی در پانزده سال اخیر در استان شکل بگیرد و مسئولان کشور باید به استان های محروم توجه و نگاه بیشتری داشته باشند.
 
آیت الله ملک حسینی افزود: استان به لحاظ بودجه ای وضعیت مطلوبی ندارد واگر قرار است برنامه یا طرحی اجرا شود به اعتبارات ملی و کشور نیاز است.
 
در پایان سفر رییس سازمان بهزیستی کشور کلنگ ساخت شیرخوار گاه یاسوج در زمینی بازیر بنای 500متر مربع واعتبار اولیه ی 200میلیون تومان به زمین زده شد.
 
قرار است این مجتمع دوطبقه ای تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha