یک متخصص طب سنتی گفت: پیروی از رژیم غذایی طبیعی و کاهش عوامل اضطراب و استرس زا، جوانی و سرزندگی را برای افراد به ارمغان می آورد.

خداحافظی با چین و چروک های صورت با مصرف این مواد جادویی

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: پیروی از رژیم غذایی طبیعی و کاهش عوامل اضطراب و استرس زا، جوانی و سرزندگی را برای افراد به ارمغان می آورد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: استرس یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر روی کارکرد تمام سلول های بدن است که سبب پیری زودرس می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین عارضه اختلالات کبدی، تغییر رنگ پوست است، اظهار داشت: هیجانات و افکار منفی تاثیرات مخربی در کبد ایجاد می کنند که مشکلات کبدی سبب بیماری هایی مانند کبدچرب، افزایش غلظت خون، چربی و قند خون می شود.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: آنتی اکسیدان ها از ترکیبات موثر در حفظ شادابی و نشاط اعضای بدن محسوب می شوند که از منابع غنی از آنتی اکسیدان ها می توان به لیموترش اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مصرف دمنوش های طبیعی مانند به لیمو یا عناب همراه با بادرنجبویه، سنبل الطیب و چند دانه هل نیز سبب به تعویق انداختن پیری می شود.

مینایی تصریح کرد: استفاده از غذاهایی مانند شیر برنج یا فرنی که از برنجی با طبع گرم تهیه شده باشند در درمان کم خونی مفید و ضد پیری نیز هستند و خوردن حلیم با بلغور گندم همراه با روغن دنبه خانگی نیز نقش موثری در حفظ جوانی افراد به خصوص زنان دارد، روغن دنبه حاوی لپتین بوده که ترکیبی ضد سرطان است.

وی توصیه کرد: مصرف آش همراه با سبزیجات فراوان در شب و با حبوبات مناسب در هنگام ظهر، اختلالات متابولیکی را رفع می کند و سبب تنظیم فعالیت های اعضای بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha