پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 195902

ک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از نسخه های طب گیاهی در پیشگیری و درمان سرطان پروستات نقش چشمگیری دارد.

درمان سرطان پروستات با نسخه طبیعی

سلامت نیوز: یک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از نسخه های طب گیاهی در پیشگیری و درمان سرطان پروستات نقش چشمگیری دارد.


به گزارش سلامت نیوز، یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیماری پروستات در حدود 30 درصد از آقایان 40 تا 50 سال به بالا مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: بیماری پروستات به صورت ورم و ایجاد مشکل در مجاری ادراری، عفونت به همراه درد و التهاب و در حالت حاد با ایجاد سرطان پروستات قابل مشاهده است، تکرر ادرار ، سوزش در مجاری ادرار و در مراحل پیشرفته افزایش فشار خون و گر گرفتگی از علائم این بیماری است.

حیدری بیان کرد: آلودگی هوا، حبس ادرار، روش تغذیه ای نامناسب، استفاده از غذاهای صنعتی و عدم تحرک، مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه  استفاده از قرص های شیمیایی نظیر دیفن هیدرامین و آنتی هیستامین ها، استرس و فشار های عصبی، مصرف زیاد گوشت قرمز و فراورده های هورمونی، غذاهای چرب، فست فودها، مصرف مواد غذایی حاوی روغن پالم، استفاده از رنگ های خوراکی صنعتی، استفاده بیش از فلفل و همچنین پنیر بدون مصلح موجب تسریع ابتلا به ورم پروستات می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه ورم پروستات از جمله بیماری هایی است که با مراجعه به طب  سنتی قابل درمان است، بیان کرد: راهکارهای درمان این بیماری در طب سنتی اثبات شده است. در درمان ورم پروستات به روش طب سنتی ابتدا باید مزاج افراد در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از ورم پروستات  در دوره سنی 25 تا 40 سال استفاده از گوجه فرنگی که منبع غنی از آنتی اکسیدان است، همچنین هندوانه، گریپ فروت، کلم، هویج، استفاده از سبزیجات ماهی و میگو ،دمنوش چای سبز و شیرین بیان، انگور قرمز، روغن زیتون،کنجد و ذرت به عنوان جایگزین روغن های صنعتی بسیار موثر است .

حیدری ابراز داشت: مصرف روزانه دمنوش خار مریم، ضد ورم پروستات، کبد چرب و کاهش دهنده قند خون است، همچنین خوردن گرده نخل خرما به همراه عسل و پودر بادام درختی روزانه یک قاشق چای خوری در کاهش ورم پروستات و ابتلا به سرطان پروستات تاثیر شایانی دارد. مصرف مداوم دمنوش سرخارگل (اکیناسه ) بسیار مناسب برای کاهش التهاب ورم پروستات است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف پودر سقز (صمغ درخت بنه) و بادام درختی به همراه عسل روزی یک قاشق چای خوری قبل از خواب و همچنین  پودر جینسینگ فراوری شده به همراه عسل  در پیشگیری از ابتلا آقایان به ورم پروستات تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: مغز کدو بهترین دارو برای جلوگیری از پروستات، سنگ کلیه  و تقویت کننده آن است، همچنین استفاده از خربزه درختی یا هندوانه به همراه پوست آن در درمان ورم پروستات و مشکلات ناشی از آن تاثیر چشمگیری دارد.

حیدری ابراز داشت: استفاده از ترکیب دم نوش گیاه دم اسب، عروسک پشت پرده، خارخاسک، خارشتر، نسترن، سپستان، کاکل ذرت و شاخه و هسته آلبالو و گیلاس در دوره زمانی یک ماه برای درمان پروستات مفید است، همچنین مصرف ترکیب دمنوش گزنه به همراه ختمی و چای سبز در دوره بیست روز بسیار موثر است.

این پژوهشگر طب سنتی در پایان یادآور شد: در افراد دارای اضافه وزن استفاده از پودر تخم کتان ماست و آویشن به عنوان غذا موجب لاغری و کاهش ورم پروستات می شود، همچنین مصرف سیاه دانه به همراه عسل در افراد سرد مزاج و دارای فشار خون طبیعی، دو قاشق غذا خوری  قبل از خواب قابل توصیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • rezaazad ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 0
    باتشکر از تلاش مفید ومتکی به منابع مستند شما در حوزه سلامت