معاون اداره کل سلامت شهرداری با بیان این که در سال گذشته ، 306 خانه سلامت در سطح شهر تهران راه اندازی شد ، از افزایش تعداد این خانه ها به تعداد محلات شهر تا یکسال آینده خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سما ، رضا قهرمانی ، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان را بخشی از رسالت شهرداری دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت : باتوجه به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر ارایه خدمات به صورت محله ای،‌ اداره کل سلامت شهرداری برنامه ریزی های گسترده ای برای حوزه سلامت انجام داده است تا به وسیله خانه های سلامت، بتواند ارتقای سلامت شهروندان را به خوبی مدیریت کند.

وی با اشاره به رویکرد محلی این طرح اظهار کرد :با توسعه خانه های سلامت،‌  در 374 محله شهر تهران ستاد هماهنگ کننده ای برای اجرای برنامه های  سلامت در محله ایجاد شده است .

معاون اداره کل سلامت  شهرداری تهران با بیان وظایف خانه های سلامت ، افزود : خانه سلامت  محلی است که با استفاده از همکای  بین بخشی دستگاه های مختلف، موضوع  سلامت شهروندان پیگیری و در آنجا برای تامین سلامت مردم،  رفع مشکلات شهروندان و عوامل تهدید  کننده سلامت آن ها تصمیم گیری می شود.

قهرمانی با اشاره به پیشینه تاسیس و گسترش خانه های  سلامت،‌ گفت : راه اندازی این مراکز بارویکرد محله ای از سال 1385 آغاز شده است و  چشم  انداز ما این است که تعداد خانه های سلامت را به تعداد 374 محله تهران  برسانیم .

به گفته وی ،اداره کل سلامت شهرداری تهران  تا پایان سال 1388 در حدود 306 خانه سلامت راه اندازی کرده است وبر اساس برنامه  طراحی شده  در مجموعه مدیریت شهری،‌ در یک سال آینده تعداد خانه های سلامت به تعداد محله های شهر تهران افزایش خواهد یافت.

بر این اساس ، سند راهبردی 5 ساله سلامت شهر تهران در کمیته سلامت معاونت اجتماعی شهرداری تهران توسط گروهی از کارشناسان سلامت دانشگاه ها کشور به مدت یک سال و نیم و تهیه و تنظیم شده است و مدیریت شهری با افزایش تعداد خانه های سلامت، به دنبال جلب مشارکت خانواده ها و شهروندان در توسعه سلامت شهری، فراهم کردن بستر مناسب برای ساکنان محله، نهادینه نمودن ارتباط مردم و مشارکت جمعی آنان با متولیان امر سلامت و و مشارکت پذیر کردن ساکنان محله به عنوان شهروندان مسئول و آگاه در امر سلامت محله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha