متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه قند موجود در تخم مرغ 7.7 هست و کسانی که دچار کبد چرب هستند و دیابت دارند اصلا نباید زرده تخم مرغ را بخورند، گفت: مصرف دارچین سوخت و ساز گلوکز را ۲۰ برابر می‌کند.

دیابتی‌ها زرده تخم مرغ نخورند/ مصرف دارچین سوخت‌و‌ساز گلوکز را ۲۰ برابر می‌کند

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه قند موجود در تخم مرغ 7.7 هست و کسانی که دچار کبد چرب هستند و دیابت دارند اصلا نباید زرده تخم مرغ را بخورند، گفت: مصرف دارچین سوخت و ساز گلوکز را ۲۰ برابر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان زاده ، در ارتباط با دیابت و مواد موثر در کاهش قند خون گفت: قند موجود در تخم مرغ 7.7 هست و کسانی که دچار کبد چرب هستند و دیابت دارند اصلا نباید زرده تخم مرغ را بخورند.

وی افزود:دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می‌بخشد. دارچین تقریبا هیچ کالری ندارد، به همین خاطر دیابتی‌ها بدون خطر چاق شدن می‌توانند با افزودن دارچین طعم مطبوعی به غذای خود بخشند.هر گرم دارچین کمتر از 3 کالری دارد که بسیار اندک است.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهد که دارچین سوخت و ساز گلوکز را حدود بیست برابر می‌کند، افزود:یک قاشق چای خوری دارچین، حاوی 28 گرم کلسیم، 1 گرم آهن و بیشتر از 1 گرم فیبر و مقدار زیادی ویتامین های C و K و منگنز است. همچنین مقدار 1.2 گرم کربوهیدرات دارد.

زمان زاده ادامه داد: دارچین جزو آن دسته از داروهایی است که در قدیم استفاده می‌شد. این داروی قدیمی برای اختلالات گوارشی از قبیل سوء هاضمه، نفخ معده، دردهای معده و اسهال به کار می رفت.

وی اضافه کرد: امروزه مشخص شده که دارچین، غیر از درمان اختلالات گوارشی، برای آرامش و جلوگیری از عصبانیت و رفتارهای ناخوشایند و همین طور برای استشمام بهتر به کار می رود. همچنین برای جلوگیری از فساد غذا و فساد میکروبی استفاده می‌شود.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی گفت:افرادی که آلرژی دارند، نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند، زیرا دارچین موجب تشدید آلرژی نمی‌شود. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر شما بسیار زیاد از دارچین استفاده کنید، باید اثرات بد آن را بپذیرید.

به گفته زمان زاده دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون می‌شود، به خصوص اگر با داروهایی که موجب رقیق شدن خون می‌شود(مانند آسپیرین) مصرف شود، مشکلات را دو برابر می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha