مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت آخرین وضعیت قانون سلامت روان را تشریح کرد و گفت: پیش نویس این قانون به کمیسیون اجتماعی دولت تحویل داده شده و منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

قانون سلامت روان در انتظار تایید دولت + جزییات

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت آخرین وضعیت قانون سلامت روان را تشریح کرد و گفت: پیش نویس این قانون به کمیسیون اجتماعی دولت تحویل داده شده و منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتراحمد حاجبی  در خصوص آخرین وضعیت تصویب قانون سلامت روان گفت: ماه گذشته حدود ۱۳ جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت با حضور تمام دستگاه‌ها و ذینفعان این قانون تشکیل شد که در نتیجه، تغییراتی در پیش نویس این قانون صورت گرفت. این پیش نویس یک ماه گذشته به کمیسیون اجتماعی دولت تحویل داده شد و در حال حاضر نیز فعلا منتظر نتیجه آن هستیم.

وی ادامه داد: این قانون بعد از یک روند ۱۲ ساله و با حضور تمام متخصصین دستگاه‌های مختلف طراحی شده و با همین محتوا در سایر کشورهای دنیا نیز تدوین شده است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت به تشریح جزییات این قانون پرداخت و افزود: در پیش‌نویس این قانون بحث بستری اجباری بیماران مبتلا به اختلالات روان لحاظ شده‌ است و به موجب آن، این مبحث نیز  قانونمند و استاندارد می‌شود؛ چرا که در بسیاری از مواقع در رشته روانپزشکی، پزشک مجبور می‌شود به دلیل عدم بینش بیمار نسبت به بیماری خود، به صورت اجباری بستری شود. 

حاجبی در ادامه، هدف از تصویب این قانون را حفظ حقوق بیمار، خانواده او و همچنین جامعه دانست و بیان کرد: تا امروزدر کشور ما این اقدام استاندارد مشخصی نداشته و براساس برخی مسائل که از گذشته متعارف بوده، انجام می‌شده است. نداشتن یک فرآیند مشخص گاهی می‌تواند در این زمینه مشکل‌ساز شود.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، یکی دیگر از موارد مورد توجه در این پیش نویس را موضوع قیومیت بیماران دچار مشکلات روانی عنوان کرد و افزود: ما اعتقاد داریم باید تبصره‌هایی برای قیومیت بیماران مبتلا به اختلالات روان وجود داشته باشد و نباید این مبحث تا این اندازه کلان و کلی باشد. در عین حال باید موارد دیگری نیز به صورت قانونی وجود داشته باشد تا شرایط سوء استفاده از شرایط بیماران روانی فراهم نباشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha