شیوع بیماری پوکی استخوان در مردان ایرانی بیشتر از زنان است و 17 درصد مردم ایران به پوکی استخوان دچار هستند.

17 درصد مردم ایران به پوکی استخوان مبتلا هستند

سلامت نیوز: شیوع بیماری پوکی استخوان در مردان ایرانی بیشتر از زنان است و 17 درصد مردم ایران به پوکی استخوان دچار هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت : یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اسکلتی پوکی استخوان است.

احمد رئیس‌السادات با اعلام اینکه در 10 سال گذشته شیوع بیماری پوکی استخوان در افراد بالای 35 تا 40 سال بیشتر بوده است، تصریح کرد : شیوع بیماری پوکی استخوان در کشور زنگ خطری برای مردم است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی کشور  با بیان اینکه در مناطق شمالی کشور به‌ویژه استان‌های مازندران، گلستان و تهران شیوع بیماری پوکی استخوان بیشتر از استان‌های جنوبی کشور است، گفت: در کشور شیوع  بیماری پوکی استخوان در مردان بیش از زنان گزارش شده است.

به گفته وی پوکی استخوان سبب کاهش تعادل، افزایش خمیدگی و کاهش قدرت عضلات در افراد مسن می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه افرادی که بیش از هفت ساعت کار فیزیکی در روز انجام می‌دهند در مقایسه با افرادی که یک ساعت فعالیت دارند تراکم استخوان در افراد فعال زودتر بهبود پیدا می‌کند، اظهار کرد: لازم است پزشکان متناسب با بیماری نوع ورزش را مشخص کنند.

رئیس‌السادات در پایان با بیان اینکه شنا، دوچرخه ثابت و ورزش‌های آبی برای درمان بیماری‌های اسکلتی و عضلانی مفید هستند، گفت: این نوع فعالیت‌های فیزیکی برای درمان پوکی استخوان مناسب اما کم اثر هستند.

وی د رپایان گفت:در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره کشوری بیماری‌های اسکلتی و عضلانی پنج غرفه نمایشگاهی حاوی معرفی دستگاه‌های تخصصی لیزر برای درمان پوکی استخوان، تولید کننده‌های کیت "پی، آر، پی" تزریق مفاصل، دستگاه‌های سونوگرافی، سی آرم اتاق عمل، دیس پورت برای بوتاکس ویژه طب فیزیکی، مغز و اعصاب برپا شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha