معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه امسال آخرین سال دوره آزمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است، گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

حقوق بازنشستگان با ‌اصلاح قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد

سلامت نیوز: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه امسال آخرین سال دوره آزمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است، گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جمشید انصاری در نشست شورای اداری استان کردستان در سنندج افزود: بازنگری این قانون تمام شده است و تغییرات و اصلاحات مهمی در این قانون پیش‌بینی شده است که در صورت تصویب در دولت، اجرایی خواهد شد. وی افزود: تغییرات قابل توجهی در جداول فصل دهم قانون مدیریت کشوری انجام گرفته است که به وسیله آن ناهماهنگی‌هایی که در طول سال‌های گذشته و در حوزه پرداخت حقوق کارکنان دولت وجود دارد، رفع می‌شود. وی گفت: بر اساس این اصلاحات، برای افزایش حقوق بازنشستگان توافق خوبی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که در صورت تصویب آن در هیأت دولت، در آینده شاهد کاهش تفاوت معنادار پرداختی بازنشستگان و شاغلان دولتی در یک دوره پنج ساله خواهیم بود به طوری که این تفاوت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر نباشد. معاون رئیس‌جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید دیدگاهی متعادل نسبت به استخدام بانوان و آقایان دارد و در آزمون‌های استخدامی از جمله آخرین آزمون که ۲۱ آبان امسال برگزار می‌شود، فرصت‌های شغلی یکسانی برای این ۲ گروه قرار داده است. انصاری افزود: برخی از فرصت‌های شغلی نیز هستند که ویژه بانوان یا آقایان و برخی دیگر نیز به صورت مشترک بین این ۲ گروه است که نمی‌توان گروهی دیگر را در آن به کار گمارد. به گفته وی رشته‌های پرستاری و مامایی از جمله فرصت‌های شغلی ویژه بانوان و محیط بانی و حراست فیزیکی (نگهبانی) فرصت‌های شغلی ویژه آقایان هستند و در گروه‌های شغلی بخش‌های اداری مانند حسابداری و اداری این فرصت‌ها بین هر ۲ گروه تقسیم می‌شود. انصاری از لغو مصوبه اعطای فرصت‌های شغلی به صورت ارثی در برخی سازمان‌ها خبر داد و افزود: برگزاری آزمون فرصتی برابر برای تمام آحاد جامعه است تا توانمندترین افراد برای خدمت به جامعه انتخاب شوند.

مبنای قضاوت مردم

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: شاخص‌ها و دستاوردهای سه ساله دولت مهمترین مبنای قضاوت و انتخاب مردم و رویکرد سیاسی نیز مبنای کار بسیاری از منتقدان دولت است. انصاری افزود: عملکرد دولت برای بیشتر مردم روشن و مبنای قضاوت مردم عملکرد دولت و نتایج اقدامات در ۳ سال خدمت است. به گفته وی از جمله عملکردهای مثبت دولت در ۳ سال گذشته در حوزه سیاست خارجی، تنش‌زدایی روابط بین‌الملل، بهبود شاخص‌های اقتصادی و امنیتی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است. او افزود: در این بین عده‌ای ممکن است با رویکرد سیاسی با مسایل برخورد کرده و برخی از جهت گیری‌های دولت را قبول نداشته و از آن انتقاد کنند. انصاری گفت: اما آنچه که مورد انتظار است بردن روال اظهارنظرها به سمت منطق و انصاف است و دولت نیز پذیرای انتقادهای منصفانه هست اما در نقدهای غیر از این، فقط قاعده کار را به آنها تذکر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالفضل معصومی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 0
    باید درباره افرایش حقوق بازنشستگان یک افزایش 100درصدی صورت گیرد الان بازنشستگان جدید حقوق بالای 3میلیون تومانی میگرند درصورتیکه بنده بازنشسته فرهنگی هستم یک میلیون وپانصدهزارتومان میگیرم واین تفاوت خیلی درزندگی مان تاثیر داردودولت لازم است معقولانه آنرا افزایش دهد تا ما زیر فشارمشکلات له نشویم