نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله توانمندسازی و محرومیت‌زدایی مناطق حاشیه شهر، یکی از نکات و تدبیرهایی است که در سفر مقام معظم رهبری به استان مورد توجه قرار گرفت.

سیدمحمدکاظم حجازی در ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر همدان، افزود: با فرصت‌مندی که از آن مقطع انجام شد، همدان توانست به عنوان یکی از اولین استان‌ها، امر محرومیت‌زدایی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی به ابتکار همدان به سطح ملی رسیده است.

وی اضافه کرد: امروزه با گذشت زمان با بررسی این طرح استان تلاش خود را به کار گرفته است.

حجازی عنوان کرد: با توجه به محدود بودن منابع استانی، بیش از 20 میلیارد تومان در 5 منطقه شهری بر اساس گزارش سازمان‌ها، هزینه شده که طبق مطالعات شهرداری در این مقطع 150 هزار در 8 نقطه شهری معرفی شد.

وی اظهار داشت: ایجاد توانمندی در اقشار خانواده‌های این مناطق از مهم‌ترین مجموعه‌هاست.

وی اضافه کرد: نوع ارایه کار این مناطق نوع مشاغل است که زنجیره‌ای به هم مرتبط باشد به عبارتی تامین امرار معاش بر اساس توانمندی خودشان حاصل شود.

حجازی اذعان داشت: مخلوط شدن آب فاضلاب و آب شرب، علت بیشترین بیماری‌های مدارس دیزج بود.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رییس جمهوری به همدان، 500 میلیارد تومان بودجه برای این طرح درخواست شد که مبلغ 250 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و در نهایت 23 میلیارد تومان درلایحه مجلس به تصویب رسید.

حجازی با اشاره به این که ابتدا 5 استان در این طرح مشارکت داشته و سپس این رقم به 18 استان رسید، بیان کرد: جمع کل بودجه این طرح در کشور 173 میلیارد تومان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha