وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور بر رعایت حقوق بیماران و احترام و تكریم آنان تاكید كرد.

دكتر وحید دستجردی در این اجلاس با اشاره به نام گذاری سال 1389 به عنوان سال «همت مضاعف و كار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری، سیاستهای وزارت بهداشت را به تبعیت از سیاستهای مقام معظم رهبری و دولت ولایت مدار دهم عنوان كرد و در خصوص نقشه جامع علمی كشور اظهار داشت: نقشه جامع علمی كشور كه مراحل تدوین نهایی را می‌گذراند تا پایان خرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان این مطلب كه نقشه جامع علمی كشور هدف و راهنمای ما در آموزش و پژوهش قرار می‌گیرد، گفت: نقشه جامع نظام سلامت نیز در دست طراحی است و برای تكمیل نیاز به مشاركت جدی همكاران بخش بهداشت و درمان دارد.

دكتر دستجردی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در دانشگاهها، تكریم حقوق بیماران در بیمارستانها، آموزش پزشكان خانواده و نیز ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاهها تاكید كرد و گفت: توجه به قرآن و حدیث نجات‌ بخش و ضروری است و توجه به معارف الهی در دانشگاهها باید با نگاه نو پی‌گیری شود.

اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشكی و موسسات وابسته طی روزهای جمعه و شنبه 27 و 28 فروردین ماه در ساختمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha