دبیر انجمن داروسازان دزفول گفت: حق فنی داروساز مسله‌ای كاملا قابل دفاع است و در صورتی كه حذف شود تا 70 درصد داروخانه‌ها تعطیل می‌شوند.

صهبا شیروی در گفت‌وگو باایسنا اظهار داشت: هرازچند گاهی صحبت‌هایی مبنی بر حذف حق فنی داروخانه‌ها مطرح می‌شود كه باید توجه داشت كه اگر حق فنی حذف شود داروخانه‌ها با مشكلات جدی مواجه می شوند.

وی افزود: حق فنی داروساز نیز مانند ویزیت پزشك است و همان گونه كه به علت درست عمل نكردن برخی پزشكان نمی‌توان ویزیت را حذف كرد، حق فنی داروساز نیز قابل دفاع است.

شیروی تصریح كرد: مهمترین مشكلات داروساز، در حال حاضر مشخص نبودن و درعین حال محدود بودن اختیارات است. اكنون حتی اگر داروساز تشخیص دهد كه نسخه پزشك اشتباه است نیز حق دخل و تصرف در آن را ندارد.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر ماماها می‌توانند نسخه تجویز كند ولی داروسازها كه در رده‌بالاتری قرار دارند مجاز به تجویز دارو نیستند.

دبیر انجمن داروسازان دزفول بیان كرد:‌ اكنون شرایط داروسازها به سمتی رفته كه وظایف و اختیارت به درستی مشخص نیست و وظایفی كه برای داروسازها تعیین شده نیز معمولاً از سوی شهروندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

وی تاكید كرد: به عنوان مثال اگر داروساز بخواهد زمانی را برای توضیح به مراجعه‌كننده صرف كند مورد اعتراض بقیه مراجعه‌كننده‌ها قرار می‌گیرد.

شیروی گفت: در چنین شرایطی باید وظایف و اختیارات داروساز مشخص شده و نقش او در داروخانه نیز برای شهروندان مشخص شود. حذف حق فنی پاك كردن صورت مساله است.

وی افزود: حق فنی، ضامن حیات داروخانه است و اگر حذف شود هیچ داروخانه‌ای قادر نخواهد بود از راه معقول و قانونی داروخانه را اداره كند و 70 درصد داروخانه‌ها تعطیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha