جانشین سازمان وظیفه عمومی با اعلام خبر ارسال اخطاریه کتبی به منازل سربازان غایب از اول آبان، گفت: اگر مشمولان غایب به مهلت مقرر در اخطاریه توجه نکرده و برای تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام نکنند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شوند.

برخورد با سربازان غایب از امروز

سلامت نیوز: جانشین سازمان وظیفه عمومی با اعلام خبر ارسال اخطاریه کتبی به منازل سربازان غایب از اول آبان، گفت: اگر مشمولان غایب به مهلت مقرر در اخطاریه توجه نکرده و برای تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام نکنند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سردار ابراهیم کریمی با اشاره به آخرین آمار مشمولان غایب ثبت نام کرده در طرح پرداخت جریمه نقدی غیبت، اظهار کرد: به دنبال اجرای مرحله اول و دوم طرح پرداخت جریمه غیبت مشمولان، تا امروز حدود 140 هزار نفر برای بهره‌مندی از این امکان در دفاتر پلیس + 10 ثبت نام کرده‌اند و روند ثبت نام متقاضیان همچنان ادامه دارد.

ثبت نام 140 هزار نفر در طرح جریمه غیبت

جانشین سازمان وظیفه عمومی با اشاره به اعزام داوطلبانه تعداد زیادی از مشمولان غایب در سال جاری افزود: ما در خلال اجرای این طرح اطلاع‌رسانی کاملی به تمام مشمولان غایب اعم از غایبین کمتر از 8 سال و بیشتر، انجام دادیم که به دنبال اطلاع‌رسانی‌های انجام شده تعدادی برای پرداخت جریمه غیبت مراجعه کرده و عده زیادی نیز برای اعزام به خدمت سربازی داوطلب شدند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان وظیفه عمومی بر اساس تکلیف قانونی خود باید نسبت به ساماندهی مشمولان غایب اقدام کند، از مشمولان غایب خواست تا هرچه سریعتر تکلیف وضعیت خدمتی خود را روشن کنند.

آغاز ارسال اخطار کتبی به منازل سربازان غایب از امروز

کریمی گفت: از سوی دیگر، در سال جاری ستاد فراخوان مشمولان غایب تشکیل شد تا هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی این دسته از مشمولان اقدام کند؛ لذا بعد از فرصت اولیه داده شده به این دسته از مشمولان، اخطاریه اول به صورت پیامکی برای تمام مشمولان غایب فرستاده شد و قرار است از ابتدای آبان ماه (امروز) نیز اخطاریه‌های کتبی به منازل مشمولان غایب ارسال شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی با تاکید بر اینکه تا پایان سال قطعاً تکلیف تمام مشمولان غایب مشخص خواهد شد، در خصوص واکنش این سازمان در قبال عدم توجه مشمولان غایب به مهلت مقرر داده شده در اخطاریه‌های کتبی ارسال شده برای آن‌ها اظهار کرد: بر اساس ماده 58 قانون، اگر مشمولان غایب به مهلت مقرر در اخطاریه توجه نکرده و برای تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام نکنند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شوند، چراکه شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب از موارد تصریح شده در ماده 58 قانون است.

ثبت نام روزانه 2 هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان وظیفه عمومی به صورت تعاملی با مشمولان غایب ارتباط برقرار کرده‌ و پیگیر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آن‌ها است، افزود: سال گذشته، تعداد سربازان مشمول طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر بود که حدود 320 هزار نفر در سال گذشته و حدود 140 هزار نفر تا امروز در این طرح ثبت نام کرده اند.

کریمی در پایان با اشاره به ثبت نام روزانه 2000 نفر برای شرکت در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، از بعید بودن امکان تمدید طرح فوق در بودجه سال 97 خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استقبال خوبی از این طرح انجام گرفت لازم است تا مشمولان غایبی که قادر به استفاده از شرایط مذکور این طرح هستند، از این فرصت استفاده کنند چراکه ممکن است هیچ وقت دیگر چنین فرصتی برای آن‌ها فراهم نشود؛ ما فکر می‌کنیم به اندازه کافی فرصت در سال‌های 94 و 95 به مشمولان غایب داده شده و حتی تسهیلاتی هم برای پرداخت جریمه غیبت در نظر گرفته شد لذا بعید است این امکان برای سال 96 ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha