کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در این هفته باران در 18 استان کشور می بارد و هوا همچنان روند سرد شدن را طی می کند.

باران، میهمان 18 استان کشور می‌شود/ سه شنبه سردترین روز هفته

سلامت نیوز:- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در این هفته باران در 18 استان کشور می بارد و هوا همچنان روند سرد شدن را طی می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد اصغری گفت: امروز خیرآباد در استان زنجان با 4 درجه زیر صفر سردترین شهر کشور بود.

وی افزود: دمای هوای تهران صبح امروز در سردترین زمان به 11 درجه بالای صفر رسید.

اصغری اضافه کرد:روز سه شنبه به صورت میانگین سردترین روز هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه سواحل غربی دریای خزر بیشترین بارش ها را در 24 ساعت گذشته داشته است، گفت: بارش در سواحل دریای خزر امروز، فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت و شدت این بارش ها در مناطق شرقی ضعیف تر خواهد بود.

اصغری افزود: فردا موجی از غرب کشور عبور می کند که در ارتفاعات کرمانشاه،ایلام،چهار محال و بختیاری ،لرستان و احتمالا جنوب کردستان بارش به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فردا هوای کشور به صورت کلی آرام است اما در ارتفاعات با مه گرفتگی همراه خواهد بود، گفت: دوشنبه عصر با نفوذ یک سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور باران می بارد.

اصغری تاکید کرد: استان های تهران،البرز،قزوین،زنجان،همدان،مرکزی،لرستان،چهارمحال و بختیاری،ایلام،کردستان،کرمانشاه،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با تاخیر در شرق کشور  خراسان شمالی و کمی ضعیف تر استان خراسان رضوی از دوشنبه بعد از ظهر بارانی است.

اصغری گفت: با وزش باد در جنوب شرق کشور در استان های مرزی با کشور عراق شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود و با توجه به فعالیت چشمه های گرد و خاک در عربستان در استان بوشهر شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha