شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 196006

با شیوع استفاده از دستگاه های لپتاب، تلفن های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی، همه ما به اتفاق در معرض ضعف قطعی بینایی قرار گرفته ایم. و کودکان ما نیز در معرض مشکلات بینایی و عوارض مرتبط با چشم قرار گرفته اند.

8 ماده غذایی مؤثر در سلامت چشم

سلامت نیوز: با شیوع استفاده از دستگاه های لپتاب، تلفن های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی، همه ما به اتفاق در معرض ضعف قطعی بینایی قرار گرفته ایم. و کودکان ما نیز در معرض مشکلات بینایی و عوارض مرتبط با چشم قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت بولد اسکای در این باره می نویسد، ما می توانیم با مصرف برخی مواد غذایی موجود در منزل، از برخی مشکلات مربوط به بینایی در امان باشیم.

سایت "بولد اسکای"، - که اختصاص به مسائل پزشکی و بهداشتی دارد – در گزارشی به این موضوع پرداخته و برخی مواد غذایی مفید در پیشگیری از مشکلات بینایی را معرفی می کند.


برای مصون ماندن از مشکلات بینایی باید این مواد غذایی را در وعده های روزانه گنجاند تا به تدریج به عنوان بخشی از رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرند.


قرمزی، خارش و خشکی چشم از جمله عوارض بینایی هستند که به خصوص با بالا رفتن سن ممکن است گریبانگیر انسان شوند. برخی ممکن است برای رهایی از این عوارض به قطره های مرطوب کننده چشم روی بیاورند. این قطره ها درست است که به طور مقعطی مفید هستند اما نمی توانند درمان نهایی برای مشکلی باشند که به مرور زمان تشدید می شود.


برای برخورداری از بینایی قوی و دقیق باید این هشت خوراکی را در رژیم غذایی خود بگنجانید:


1- کیوی
کیوی سرشار از ویتامین C است. این میوه به طور چشمگیری باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود همچنین بدن را در برابر اضطراب قوی می کند و احتمال ابتلا به خستگی چشم را از بین برده و قدرت بینایی را بیشتر می کند.

2-  پرتقال
این میوه سرشار از ویتامین C است و باعث تقویت بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم با بالا رفتن سن می شود.

3- آب هویج
هویج سرشار از کاروتنوئید ویتامین A است و بیش از هر خوراکی دیگری به قدرت بینایی کمک می کند.

4- زرد چوبه
زرد چوبه به عنوان یک چاشنی سرشار از ویتامین های A، B و E است و نیز منبع غنی آنتی اکسیدان هایی است که از بروز آب مروارید (Cataract) جلوگیری می کند.

5- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی نیز منبع غنی ویتامین C است و لذا برای تقویت سلامت چشم به طور کلی مفید است.

6- روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست و به تقویت سلامت چشم و بینایی کمک شایانی می کند.

7- آواکادو
یکی از بهترین میوه هایی است که به سلامت چشم و تقویت بینایی کمک می کند.

8- خشکبار
خشکبار به خصوص بادام، فندق و بادام زمینی از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند که به بهداشت و سلامت چشم کمک شایانی می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha