شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 196015

رئیس بخش زلزله شناسی مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی بااشاره به عوارض فرونشست زمین دراطراف دکل های فشارقوی ورامین گفت: درصورت عدم رسیدگی به این مساله،شاهد قطع سراسری شبکه برق خواهیم بود.

خطر قطع برق سراسری با فرونشست زمین

سلامت نیوز: رئیس بخش زلزله شناسی مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی بااشاره به عوارض فرونشست زمین دراطراف دکل های فشارقوی ورامین گفت: درصورت عدم رسیدگی به این مساله،شاهد قطع سراسری شبکه برق خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی بیت اللهی افزود: مطالعات کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشان می دهد که در صورت ادامه فرونشست در معین آباد ورامین، به دکل های فشار قوی این منطقه آسیب وارد شده و به تبع آن شبکه برق سراسری قطع می‌شود.

 به گفته مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به خطرات احتمالی تداوم فرونشست در منطقه ورامین و قطعی برق، از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به مسئولان وزارت نیرو هشدار داده شده است.

وی ادامه داد: به علت شکاف های عمیق ایجاد شده در منطقه معین آباد، ادامه آبیاری غرقابی در مزارع این منطقه امکان پذیر نیست و باید سیستم آبیاری بارانی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی جایگزین شود.

بیت اللهی اظهار داشت : فرونشست در  ورامین تاثیراتی را در مسیر خط راه آهن تهران- مشهد به همراه داشته است و مرکز تحقیقات درحال مطالعه میزان و چگونگی این تاثیرات است. 

این مقام مسئول به دلایل پدیده فرونشست در معین آباد اشاره کرد و گفت: برداشت فراوان آب در منطقه ورامین و آبیاری باغ های پسته، افت فشار ایستابی و کاهش آب های زیرزمینی موجب فرونشست زمین شده و عوارض آن خطوط برق، راه آهن، زمین های کشاورزی، مناطق مسکونی و ... را فراگرفته است.

وی تصریح کرد:  فرونشست زمین در پایتخت بیشتر در مناطق جنوب غربی، جنوب تهران و ورامین مشاهده می شود البته در سایر مناطق کشور از جمله سمنان، کرمان و ... هم وجود دارد اما به دلیل آنکه در تهران این پدیده در نزدیکی مراکز جمعیتی رخ می دهد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha