دن ما روزانه به 800 تا 1000 واحد ویتامین دی نیازمند است. این مقدار برای افراد بالای 50 سال، به 2000 واحد در روز نیز می ‌رسد. بنابراین لازم است راه‌های دریافت این مقدار ویتامین دی را بدانیم تا بتوانیم آن را برای بدن مان تامین کنیم.

چطور در روزهای سرد دچار فقر ویتامین دی نشویم؟

سلامت نیوز:بدن ما روزانه به 800 تا 1000 واحد ویتامین دی نیازمند است. این مقدار برای افراد بالای 50 سال، به 2000 واحد در روز نیز می ‌رسد. بنابراین لازم است راه‌های دریافت این مقدار ویتامین دی را بدانیم تا بتوانیم آن را برای بدن مان تامین کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،در روزهای سرد وقتی که نور آفتاب به ندرت به بدنمان می‌خورد و خیلی کم از خانه خارج می‌شویم و هنگام خارج شدن نیز لباس‌های کلفت می ‌پوشیم، پوست ما این شانس را ندارد که از نور آفتاب استفاده کرده و تولید ویتامین دی کند.

افرادی که مدت طولانی بیرون نمی ‌روند، غالبا از کمبود ویتامین دی رنج می ‌برند و این روند به استخوان ‌های آنها صدمه می ‌زند. ویتامین دی باعث می ‌شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوان‌ ها استفاده شود.

یکی از مهمترین راه‌های دریافت ویتامین دی، بهره بردن از نور خورشید است. 15 تا 20 دقیقه آفتاب تابستانی برای فردی با پوست روشن، می ‌تواند ویتامین دی مورد نیاز روزانه بدن او را تامین کند. این زمان برای افرادی با پوست سبزه یا تیره، کمی بیشتر است.

در عین حال، راه‌های دیگری نیز برای جذب ویتامین دی در این فصل سرد وجود دارد:

در روزهای آفتابی سعی کنید مدت بیشتری بیرون از خانه باشید.

همانطور که گفته شد، نور خورشید بهترین منبع تامین ویتامین دی در بدن ماست. با توجه به اینکه در روزهای سرد خورشید با زاویه‌ ای تندتر نسبت به تابستان به ما می ‌رسد، توصیه می ‌شود در روزهای آفتابی برای زمانی حدود 30 دقیقه یا بیشتر در معرض نور خورشید باشید. می ‌توانید جایی در پارک محل بنشینید یا نرمش‌ های سبک انجام داده و به پیاده‌ روی بپردازید.

از مواد غذایی حاوی ویتامین دی تغذیه کنید.

بسیاری از غذاهای دریایی از منابع مقادیر کافی ویتامین دی برای بدن ما به حساب می ‌آیند. ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، تن و قزل آلا و ... از این جمله ‌اند. به‌علاوه موادغذایی مانند قارچ، تخم مرغ، شیر و … نیز از منابع ویتامین دی هستند.

مکمل‌ های ویتامین را از یاد نبرید.

به عقیده کارشناسان، بسیاری از موادغذایی که ما مصرف می‌ کنیم، می‌ توانند ویتامین ‌های مورد نیاز بدن ما را تامین کنند، اما در بسیاری مواقع، استفاده از مکمل‌ های غذایی می‌تواند به دریافت بهتر و بیشتر ویتامین در بدن ما کمک کند.

در مورد ویتامین دی نیز همینطور است. قرص‌ ها و کپسول‌ های زیادی به عنوان مکمل ویتامین دی وجود دارند. توصیه می‌ شود با مراجعه به پزشک، از او بخواهید در صورت لزوم به مصرف مکمل ویتامین دی، به شما بهترین گزینه را از میان گزینه‌ های موجود پیشنهاد دهد.

منبع:hivehealthmedi

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha