گاهی هم نیمه پر لیوان را نگاه کنید. ذهنیت روشنی داشته‌باشید، خوش‌بین باشید و باور کنید که می‌توانید به شریک زندگی‌تان اعتماد کنید، بخصوص اگر این نشانه‌ها را در رفتار و کردار شریک زندگی‌تان می‌بینید مطمئن‌ باشید که او فرد قابل اعتمادی خواهد بود.

این نشانه‌ها یعنی می‌توانید به شریک زندگی‌تان اعتماد کنید

سلامت نیوز: گاهی هم نیمه پر لیوان را نگاه کنید. ذهنیت روشنی داشته‌باشید، خوش‌بین باشید و باور کنید که می‌توانید به شریک زندگی‌تان اعتماد کنید، بخصوص اگر این نشانه‌ها را در رفتار و کردار شریک زندگی‌تان می‌بینید مطمئن‌ باشید که او فرد قابل اعتمادی خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ این نشانه‌ها به شما اطمینان می‌دهند که شریک زندگی‌تان با شما صادق است. بنابراین می‌توانید با فراغ بال به او اعتماد کنید.

وقتی احساساتش را با شما در میان می‌گذارد

وقتی شریک زندگی تان درباره افکار و احساساتش با شما رو راست است و همه آنها را با شما در میان می گذارد یعنی اینکه می‌توانید به او اعتماد کنید.

وقتی همسرتان مقابل شما می نشیند و بدون سانسور، احساساتش را با شما در میان می‌گذارد، بدون اینکه از قضاوت شدن هراس داشته باشد، بدون اینکه بابت انتقادهایی که ممکن است متوجهش شود، یا اینکه شاید بابت احساساتش مورد تمسخر واقع شود، همه آنچه را که در دلش می گذرد با جزئیات بازگو کند یعنی او فرد قابل اعتماد شما در زندگی خواهد بود.

اما این را هم یادتان باشد که اگر همسر شما از آن دست آدم هایی نیست که بلافاصله هر آنچه را که در دلش می گذرد با شما در میان بگذارد به این معنا نیست که قابل اعتماد نیست. بعضی آدم ها با حرف زدن، احساساتشان را به مرور مطرح می کنند و بعضی ها نیاز به تنهایی دارند و زمان بیشتری می خواهند تا حرف دلشان را برای شما رو کنند. اما به طور کلی وقتی صحبت از افکار و احساسات درونی بین یک زوج برقرار می شود یعنی اینکه میزان اعتماد بین آنها می تواند بسیار بالا باشد.

وقتی او قبول می کند که اشتباه کرده است

وقتی همسر شما اشتباهات جزئی را که انجام داده اظهار می کند و می پذیرد که قصوری از طرف او صورت گرفته یعنی اینکه در مورد مسائل بزرگتر هم همین کار را خواهد کرد. به طور کلی وقتی شما اشتباهات کوچک خود را می پذیرید یعنی شهامت پذیرفتن اشتباهات بزرگ خود را هم دارید. و خب زمانی هم که برای اشتباهی که مرتکب شده اید عذرخواهی می کنید یعنی اینکه قصد دارید اساس اعتماد را بسازید و شاید حتی آن را محکم تر کنید.

با این وصف پذیرفتن اشتباه از طرف همسر شما و اعلام عذرخواهی به این معنی است که او فرد قابل اعتمادی در زندگی تان خواهد بود.

وقتی او همه جزئیات روز را برای شما بازگو می کند

وقتی زن و شوهری چیزی برای پنهان کردن از یکدیگر نداشته باشند، طبیعی است زمانی که در پایان روز به هم می رسند همه آنچه که جزئیات اتفاقات روتین آن روز آنها بوده را با یکدیگر در میان می گذارند. در واقع چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

با این وصف وقتی همسرتان خودش مایل است جزئیات روزانه اش را با شما در میان بگذارد و در این راستا هیچ تردیدی هم ندارد یعنی اینکه به راحتی می توانید به او اعتماد کنید.

وقتی او با شما یگ حساب بانکی مشترک باز می‌کند

خیلی از زوج ها پس از ازدواج یک حساب مشترک بانکی باز می کنند با این ذهنیت که اگر برای یکی مشکلی پیش آمد دیگری بتواند به لحاظ مالی از خودش مراقبت کند.

در عین حال پیدا می‌شوند زوج هایی که مسائل مالی و اقتصادی را از یکدیگر مخفی می کنند و خب وقتی یک طرف ماجرا درباره این مسائل پنهان کاری می کند آنچه که باید از طرف مقابلش انتظار داشته باشد، واکنشی به همین بدی است.

در عین حال هستند زوج هایی که حساب مشترک ندارند اما در عین حال درباره مسائل مالی با یکدیگر کاملا صادق هستند و چیزی را در این باره مخفی نمی کنند. البته همه این مسائل به مقدار ظرفیت طرف مقابل شما هم بستگی دارد.

وقتی او به شما اجازه حرف زدن می‌دهد

وقتی او نشسته است و سکوت کرده تا شما درباره روز بدی که داشته اید با خیال راحت حرف بزنید، یعنی اینکه همسرتان به احساسات شما احترام می گذارد. اما در عین حال باید یک نکته را یادتان باشد اینکه قرار نیست همسر شما صرفا یک شنونده باشد.

اما اگر شما طرف شنونده ماجرا هستید اول اجازه بدهید همسرتان حرف هایش را بزند و بعد به او بگویید آیا کاری هست که بتوانید برای آرام کردنش انجام دهید؟

اما اگر طرف گوینده هستید در عین حال که باید بدانید سکوت همسرتان در برابر گفته‌های شما یک رفتار قابل احترام و قابل اعتماد است، گاهی اجازه بدهید او هم اظهارنظری بکند.

وقتی سوالات او مانند بازجویی کردن نیست

همیشه هم اینطور نیست که وقتی همسرتان از شما سوال می پرسد، صرفا خیال بازجویی کردنتان را داشته باشد. گاهی سوال ها متعددی که او از شما می پرسد به نشانه علاقه در باب مسئله‌ای‌ست که در اطراف شما، کار شما یا درس شما وجود دارد.

یادتان باشد وقتی همسرتان رو در رو درباره موضوعی از شما سوال می کند همواره به معنای بازجویی کردن و شک داشتن نیست چون می توانست اینکار را مخفیانه هم انجام دهد و سراغ راه های دیگری برود اما وقتی رو در رو این سوال ها را از شما می پرسد می تواند به این معنا باشد که مسائل مربوط به شما برایش جالب توجه است.

وقتی در حال رانندگی است، تلفنش را دست شما می‌دهد

طبیعی‌است که وقتی همسر شما در اتاق نیست و زنگ پیامک تلفن همراهش به صدا در می آید شما نباید در گوشی او سرکشی کنید اما وقتی همسر شما به هر دلیلی دستش بند است ، مثلا در حین رانندگی است و تلفن همراهش را دست شما می دهد تا برایش نگه دارید به این معناست که او چیزی برای پنهان کردن ندارد.

البته این موضوع با قضیه ای که شما خودتان بخواهید پنهانی گوشی همراه همسرتان را چک کنید کاملا متفاوت است چه اینکه در آن موقعیت شما شم پلیسی تان فعال شده و کاری را می کنید که در واقع نباید انجام دهید.

اما وقتی او از قرار دادن تلفن همراهش در اختیار شما ابایی ندارد پس دیگر دلیلی هم برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وقتی شما یک مکالمه طبیعی با همسرتان دارید!

یک دروغگو خوب می داند که حین گفتگو نباید زیاد به چشم های طرف مقابلش نگاه کند بنابراین یک همسر دروغگو حتما حواسش خواهد بود که تا جایی که امکان دارد نگاهش را از نگاه شما بدزدد.

وقتی همسر شما راستش را می گوید، مستقیم به چشم هایتان نگاه می‌کند. در ضمن یادتان باشد که یک همسر راستگو معمولا زیادی دراماتیک رفتار نمی‌کند چون راستش را می‌گوید نیازی به زیاده‌روی در رفتارهای این‌چنینی و به دست آوردن دل شما ندارد.

منبع: ریدرزدایجست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha