هرساله و با شروع فصل گرما دامداران و عشایر به مراتع و مناطق تحت مدیریت محیط زیست وارد شده و سکونت یافته و عموما تا اواخر شهریور ماه در این مناطق حضور دارند.

اخراج دام‌های غیرمجاز از مراتع شکار ممنوع

سلامت نیوز:  هرساله و با شروع فصل گرما دامداران و عشایر به مراتع و مناطق تحت مدیریت محیط زیست وارد شده و سکونت یافته و عموما تا اواخر شهریور ماه در این مناطق حضور دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد فریدی (سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه) گفت: با توجه به اتمام فصل چرا و خروج دامها از مناطق، مامورین یگان حفاظت محیط زیست و   یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه در اقدامی مشترک نسبت به اخراج دامهای غیر مجاز از داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست  اقدام کردند.

وی با بیان اینکه نگهداری دام در مناطق پس از فصل چرا مجاز نمی باشد، افزود: متاسفانه هنوز تعدادی  از دامداران نسبت به خروج دام ها از مراتع و مناطق این شهرستان اقدام ننموده اند که با پیگیری مامورین اجرائی این اداره و پرسنل منابع طبیعی شهرستان موضوع خروج دام ها در دست اقدام است.

فریدی با بیان اینکه این دام ها از اواسط خردادماه برای چرا به داخل مناطق ورود پیدا کرده بودند اظهار داشت: طی امسال اقدامات پیشگیرانه مناسبی در زمینه واکسیناسیون دام اهلی و همچنین ضد عفونی منابع آبی داخل مراتع به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های احتمالی مشترک میان دام اهلی و حیات وحش صورت پذیرفت.

وی افزود: همچنین طی چند ماه گذشته، پرونده تخلف برای دامداران متخلف که بصورت غیر مجاز و خارج از فصل چرا وارد منطقه شکار ممنوع کاوه ده شده بودند تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: امسال در حدود 30 هزار راس دام پروانه دار در سطح شهرستان به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران وارد شدند.

فریدی خاطر نشان کرد: معمولا فصل چرای دام در شهرستان از اواسط خرداد تا پایان شهریور می باشد و پس از انقضای این زمان دامداران مکلف به خروج دام از مناطق تحت مدیریت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha