دختری ۶ ساله سه روز پیش به دلیل دل درد و استفراغ، به بیمارستانی در کرج منتقل شد؛ اما به دلایل نامعلوم حین یک جراحی ساده جان خود را از دست داد.

مرگ دختربچه ۶ ساله حین عمل جراحی در هاله‌ای از ابهام

سلامت نیوز:دختری ۶ ساله سه روز پیش به دلیل دل درد و استفراغ، به بیمارستانی در کرج منتقل شد؛ اما به دلایل نامعلوم حین یک جراحی ساده جان خود را از دست داد.

 به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، خانواده دخترکی 6 ساله سه روز پیش به دلیل دل درد و استفراغ فرزندشان، آن را به بیمارستانی در کرج منتقل می‌کنند. بیمار توسط پزشک ویزیت و در نهایت آپاندیسیت برای آن تشخیص داده می‌شود عملی که روزانه در بسیاری از بیمارستان‌های کشور انجام می‌شود ولی این خانواده کودک را داغدار می‌کند. این خبر را نخستین بار یکی از اقوام کودک به رسانه‌ها اعلام می‌کند تا شاید دلیل مرگ آن پیگیری شود.

بهزاد کلانتری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص فوت دختر  6 ساله  اظهارداشت: بیمار در ساعت 11:30 دقیقه صبح روز 28 مهرماه مطابق برگه تریاژ پرونده اورژانس با علائم درد شکم و استفراغ مراجعه می کند که در ساعت 11:30 دقیقه توسط پزشک اورژانس ویزیت می شود و تحت نظر در اورژانس قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مجددا  در ساعت 15:30 توسط متخصص طب اورژانس ویزیت شده  و با تشخیص احتمالی آپاندیست حاد در ساعت 18:30 به بخش منتقل می گردد که از زمان انتقال به بخش  تا انتقال به اطاق عمل چهار بار توسط دو تن از متخصصین جراحی  بیمارستان ویزیت می شود که با توجه به معاینات انجام شده  و پاسخ آزمایشات  با تشخیص آپادیست به اتاق عمل منتقل می شود  و بی هوشی توسط متخصص بی هوشی با داروهای بیهوشی معتبر  وبا دوز تعیین شده برای کودک آغاز می شود  که متاسفانه  بعد از بیهوشی  و قبل از شروع عمل جراحی کودک دچار ایست قلبی  می گردد که بلافاصله  عملیات احیاء توسط تیم اطاق عمل  و گروه احیاء قلبی و ریوی بیمار آغاز می گردد  که تا ساعت 16 نیز ادامه می یابد ولی  متاسفانه موفق نبوده است  و کودک فوت می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن اظهار تاسف عمیق و تسلیت به خانواده ی محترم کودک اظهار داشت: بررسی دلیل فوت کودک بلافاصله  شروع شد  و کمیته مرگ و میر بیمارستان در تاریخ 30 مهر با حضور تیم نظارت بر درمان و معاون درمان دانشگاه تشکیل شد  و اقدام لازم در خصوص معرفی متوفی به پزشک قانونی و اقدام لازم جهت تعیین علت فوت توسط پزشکی قانونی انجام شد.

کلانتری در پایان با بیان اینکه تا قبل از اعلام نتایج اقدامات انجام شده توسط پزشک قانونی اقدامی مقدور نیست، گفت: بعد از اخذ نظریه نهایی از پزشکی قانونی مراتب اعلام خواهد شد.

 درفشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این ارتباط گفته است: متأسفانه پس از تزریق داروی بیهوشی حال عمومی این بیمار رو به وخامت می‌رود و دقایقی بعد فوت می‌کند.

درفشی گفت: بلافاصله مأموران و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی به بیمارستان مراجعه و تمام آزمایش‌ها، مراحل پذیرش و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: اقدامات لازم برای پذیرش و عمل جراحی توسط تیم پزشکی بیمارستان انجام شده و حتی دو پزشک متخصص بیهوشی نیز در بیمارستان حضور داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تأکید کرد: با این وجود کمیته «مرگ و میر» در استان البرز تشکیل شده و صبح فردا اتمام اقدامات لازم برای بررسی مراحل درمانی و عمل جراحی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درفشی در پاسخ به این پرسش خب مبنی بر اینکه آیا صحت دارد والدین کودک فوت شده برای اعلام رضایت تحت فشار هستند، گفت: به هیچ عنوان این شایعات صحت نداشته و والدین این کودک در صورت داشتن شکایت، می‌توانند از مراجع قانونی اقدام کرده و به طور قطع دانشگاه علوم پزشکی نیز حامی آنها است و خودمان نیز پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت قصور با مقصران برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «گفته می‌شود پیش از عمل جراحی برگه رضایت از والدین کودک اخذ شده است» آیا این کار قانونی است، گفت: پیش از هر عمل جراحی از فرد و یا خانواده‌اش تأییدیه و رضایت‌نامه عمل جراحی اخذ می‌شود و این کار روال قانونی در همه بیمارستان‌های کشور است.

درفشی در پایان اظهار داشت: این رضایت‌نامه تنها برای انجام عمل است و نافی قصورهای بعدی نمی‌شود و اگر قصوری صورت گرفته باشد،‌ به طور قطع برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha