رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: آلودگی هوا از طریق حذف سرب بنزین و تبدیل کاربراتور در خودروها به انژکتور، کاهش یافته است.

کاهش مرگ های قلبی ناشی از آلودگی هوا در تهران

سلامت نیوز:رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: آلودگی هوا از طریق حذف سرب بنزین و تبدیل کاربراتور در خودروها به انژکتور، کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر خسرو صادق نیت در اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار که روز شنبه در مرکز همایش های برج میلاد آغاز شد، اظهار داشت: سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ و همچنین سال گذشته نسبت به سال ۹۳ شاهد کاهش مرگ و بیماری های قلبی و عروقی ناشی از آلودگی هوا در تهران بودیم که این کاهش قابل توجه بود و شاهد ثبت روزهای پاک بیشتری بودیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت های وزارت نیرو بر کیفیت آب آشامیدنی، وزارت بهداشت نیز بر بهداشت و کیفیت آب شرب نظارت دارد، افزود: وزارت بهداشت با بیش از ۴۵۰ آزمایشگاه آب در شهرهای بزرگ و کوچک کشور هر روز بر کیفیت آب و وضعیت آلودگی های میکروبی و شیمیایی آن نظارت دارد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های بین بخشی در ارتقای بهداشت در جامعه، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حوزه آب شرب سالم، وزارت بهداشت با وزارت نیرو، کشور، شهرداری ها و سازمان محیط زیست همکاری دارد و برنامه امنیت آب در ۱۶ کلانشهر کشور در حال اجرا و در حال توسعه است.

صادق نیت با اشاره به اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت خاک و پسماندهای بیمارستانی، اظهار داشت: در بیش از ۸۰ درصد از بیمارستان های کشور تفکیک، مدیریت و بی خطرسازی پسماندهای عفونی انجام می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین طرح های وزارت بهداشت در سال گذشته، اجرایی شدن پیوست سلامت برای طرح های ملی و بزرگ در کشور بود که بنا شد طرح های ملی قبل از اجرایی شدن، از نظر اثرگذاری بر سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.

صادق نیت به شعار روز جهانی بهداشت محیط، مبارزه، کنترل و کاهش دخانیات اشاره کرد و گفت: مصرف دخانیات یک معضل جهانی است و ما تعهداتی برای کاهش آن داریم و در این راستا اقدامات بسیار موثری با همکاری سایر سازمانها و ارگانها انجام شده و در این زمینه برنامه های مفصلی داریم.

  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha