رییس كل سازمان نظام پزشكی عنوان كرد: تخلفات مربوط به عدم رعایت سقف تعرفه‌های درمان مصوب سازمان نظام پزشكی در بخش خصوصی، به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

دكتر سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یكی از دادسراهای انتظامی سازمان نظام پزشكی به صورت ویژه در ارتباط با مسایل و شكایات مردم در زمینه هزینه‌های درمانی فعالیت می‌كند؛ بنابراین عبور از سقف تعرفه‌های درمان تعیین شده از سوی سازمان چه در هزینه‌های سرپایی و چه در هزینه‌های بستری، به صورت خارج از نوبت رسیدگی شده و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، مدت زمان و كیفیت معاینات نیز كاملا رسیدگی می‌شود. از آنجا كه نظارت بر امر درمان از وظایف وزارت بهداشت است، مذاكراتی صورت گرفته كه نظارت بر مطب‌ها، بیمارستان‌ها، مراكز تشخیصی، رادیولوژی، آزمایشگاه‌ها و ... به صورت جدی‌تر پیگیری شود تا در جهت دفاع از حقوق مردم با تخلفات احتمالی برخورد شود.

پیش از این نیز رییس سازمان نظام پزشكی تاكید كرده بود كه در كارشناسی‌های انجام شده برای تعیین تعرفه‌های درمان سال 89 تلاش شده كه با توجه به مشكلات مردم در پرداخت هزینه‌های درمان، تعرفه‌های درمان بخش غیردولتی افزایش چشمگیری نداشته باشند؛ به طوری كه برخی از تعرفه‌ها كه حساس بود مانند تعرفه‌های مربوط به K جراحی تغییری داده نشد. اما تعرفه‌هایی مانند تعرفه خدمات سرپایی و برخی خدمات دیگر كه فشار چندانی به مردم وارد نمی‌كرد و بار آن را بیمه‌ها در حدود 10 تا 15 درصد متقبل می‌شوند كه متناسب با نرخ تورم افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha