شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 196052

در عمل میکروپیگمنتیشن از رنگ‌های استانداردی استفاده می‌شود که قبلا آزمایش شده و احتمال حساسیت به این رنگ‌ها کمتر است و در صورتی که لازم شود، می‌توان رنگ به کار رفته را با روش‌های پاک‌کننده، به‌خصوص لیزر، نیز محو کرد.

تا یک هفته بعد از این عمل زیبایی حمام نروید!

سلامت نیوز: در عمل میکروپیگمنتیشن از رنگ‌های استانداردی استفاده می‌شود که قبلا آزمایش شده و احتمال حساسیت به این رنگ‌ها کمتر است و در صورتی که لازم شود، می‌توان رنگ به کار رفته را با روش‌های پاک‌کننده، به‌خصوص لیزر، نیز محو کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، این روزها ‌هاشور زدن ابروها که در واقع همان تاتو با شکلی متفاوت است، رایج شده و خیلی از خانم‌ها از آن استقبال می‌کنند. این روش کمک می‌کند ظاهر ابرو متقارن و پر به نظر برسد و در عین حال، مثل گذشته که ابرو را تاتو می‌کردند، پر و مصنوعی جلوه نکند. این روش اصطلاحا آرایش نیمه‌دائمی نام دارد و یکی از روش‌های بهتر انجام این کار، میکرو پیگمنتیشن است. در صفحه «زیبایی» این هفته، دکتر سیدمسعود داوودی، متخصص پوست و عضو هیئت‌علمی بیمارستان بقیه‌ا...(عج) به پرسش های ما درباره میکروپیگمنتیشن و تفاوت‌های آن با هاشور زدن پاسخ داده‌اند.


: هاشور و میکروپیگمنتیشن چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
مواد مورد استفاده و میزان آسیب‌رسانی به پوست و احتمال حساسیت به رنگ‌های مورد استفاده در ‌هاشور و خالکوبی یا همان تاتو یکسان است و این دو فقط در شکل استفاده با هم متفاوت‌اند. در خالکوبی یا همان تاتو منطقه مورد نظر کامل و یکدست رنگ می‌شود، اما در ‌هاشور خط‌هایی ظریف کنار هم قرار می‌گیرد تا ظاهری طبیعی‌تر ایجاد کند. در میکروپیگمنتیشن از رنگ‌های استانداردی استفاده می‌شود که قبلا آزمایش شده و احتمال حساسیت به این رنگ‌ها کمتر است. نکته دیگر اینکه در میکروپیگمنتیشن اگر لازم باشد، می‌توان رنگ به کار رفته را با روش‌های پاک‌کننده به‌خصوص لیزر محو کرد.


در عرصه پزشکی استفاده از تاتو یا ‌هاشور منع شده اما میکروپیگمنتیشن به‌دلیل آزمایش شدن رنگ‌ها در شرایط خاص قابل‌استفاده است. این تکنیک برای رنگ دادن به لب‌ها یا ترسیم خط دور لب، اصلاح ابرو، پرتر نشان دادن موهای سر در افراد مبتلا به آلوپسی یا کم‌پشتی مو یا پوشاندن جوشگاه به‌ویژه در کاشت مو پیشنهاد می‌شود.
معمولا میکروپیگمنتیشن زیر نظر متخصص و در کلینیک‌های درمانی انجام می‌شود و در مقایسه با خالکوبی یا ‌هاشور که در سالن‌های آرایش با مواد بی‌کیفیت یا ترکیبات شیمیایی نامشخص انجام می‌شود، به‌دلیل بالا بودن کیفیت مواد مصرفی قابل‌اطمینان‌تر است. رنگ مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید و بدون فلزات سنگین است.


: شیوه انجام این عمل چگونه است؟
در رابطه با ابرو قبل از آغاز میکروپیگمنتیشن با مداد ابرو خطی متناسب با صورت روی ابرو کشیده می‌شود و به آن فرم می‌دهند. در واقع، فرد مدلی را می‌پسندد و آن را برایش طراحی می‌کنند. بعد از این مرحله نوبت به میکروپیگمنتیشن یا ‌هاشور می‌رسد که کیفیت رنگ‌های میکروپیگمنتیشن بالاتر و حساسیت‌زایی آن کمتر است. در میکروپیگمنتیشن برخلاف تاتو از دستگاه‌های الکتریکی استفاده نمی‌شود و مقداری از رنگ وارد سوزن می‌شود و از روی مدل، نواحی مورد نظر پر خواهد شد. این جلسه معمولا نیم تا یک ساعت طول می‌کشد و دردناک نیست زیرا سوزن خیلی عمیق وارد پوست نمی‌شود. هر از گاهی نیز کمی به پوست استراحت داده می‌شود. البته قبل از انجام، می‌توان از کرم‌های موضعی بی‌حس‌کننده هم استفاده کرد. بعد از اتمام جلسه، ابرو کمی پررنگ به نظر می‌رسد اما رنگ آن به مرور و در عرض چند روز طبیعی می‌شود. رنگ نهایی، به نوع پوست افراد بستگی دارد و معمولا بین 20تا80 درصد روشن‌تر خواهد شد. به همین دلیل 3 هفته بعد، مجدد باید برای ترمیم مراجعه کرد.


پوسته‌ریزی از عوارض‌ هاشور و میکروپیگمنتیشن است که معمولا چند روز بعد از انجام این عمل آغاز می‌شود. به همین دلیل باید صبح و عصر از کرم مرطوب‌کننده روی ابروها استفاده کرد. تا یک هفته بعد از این عمل هم نباید حمام کرد. شنا و استفاده از جکوزی هم ممنوع است و تا جای ممکن نباید زیر نور آفتاب رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha