شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 196057

گلابی از جمله میوه‌های مغذی است که علاوه بر داشتن مقادیر زیاد فیبر، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای سلامت بدن، به جنگ با بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و فشار خون بالا کمک می‌کند و برای کاهش وزن بسیار مفید است.

گلابی،‌ میوه‌ای برای سلامتی و کاهش وزن

سلامت نیوز: گلابی از جمله میوه‌های مغذی است که علاوه بر داشتن مقادیر زیاد فیبر، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای سلامت بدن، به جنگ با بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و فشار خون بالا کمک می‌کند و برای کاهش وزن بسیار مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، گلابی میوه‌ای آبدار و خوشمزه است که خوردنش، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می‌دهد بدون آن‌که چربی، کلسترول و سدیم را وارد بدن کند؛ اضافه کردن آن به سبد تغذیه می‌تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند.


به گزارش سلامت آنلاین به نقل از زی‌نیوز، یک مطالعه جدید نشان داده بزرگسالانی که به طور منظم گلابی می‌خورند، ۳۵ درصد کمتر از دیگران دچار چاقی می‌شوند.


«کارول اونیل»، سرپرست این تحقیق از مرکز کشاوزی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، که با استفاده از نمونه‌های تحلیلی، ارتباط مصرف این ماده مغذی را با عوامل خطرساز قلبی و عروقی در برزگسالان بررسی کرده است، گفت: «بسیار هیجان‌انگیز است که بدانید خوردن گلابی تازه با نگاه‌داشتن وزن پایین بدن ارتباط دارد و شاید دلیل آن هم وجود فیبر زیاد در این میوه باشد».


علاوه بر کشف ارتباط بین مصرف گلابی تازه و داشتن وزن کمتر، این مطالعه همچنین نشان داد که خوردن گلابی با کیفیت بیشتر رژیم غذایی به عنوان شاخص تغذیه سالم همراه است.


خوردن روزانه یک گلابی متوسط و تازه، اثر مثبتی در مواد غذایی دریافتی مصرف‌کنندگان این مطالعه بر جا گذاشت؛ ‌به طوری که آنها نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان در تحقیق، فیبر، ویتامین ث، منیزیم، مس و پتاسیم بالاتری دریافت کردند. همچنین میانگین کلی اسیدهای چرب اشباع‌نشده، اسیدهای چرب اشباع‌شده و قند اضافی کمتری هم در مصرف‌کنندگان گلابی تازه دیده شد.


به گزارش سلامت‌آنلاین، چنان‌که «نازنین حسین»، رئیس انجمن رژیم غذایی هند اظهار کرده، «گلابی منبع بسیار خوبی از فیبر و سرشار از ویتامین ث است. یک گلابی متوسط حدود ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کرده، فقط ۱۰۰ کالری نیز دارد و علاوه بر طعمی فوق‌العاده لذیذ و شیرین، بر خلاف شیرینی سبب افزایش کلسترول نمی‌شود و بهترین و سالمترین جایگزین برای شیرینی محسوب می‌شود».


این مطالعه با عنوان «ارتباط مصرف گلابی تازه با جذب بهتر مواد غذایی، رژیم غذایی باکیفیت و عوامل وزن در بزرگسالان» در نشریه علوم غذایی و تغذیه (Nutrition and Food Science) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha