پس از اینکه قصه دانش آموزان روستای سیدخدر که در طویله درس می خواندند مطرح شد، کانکسی برای آنه تهیه شداما این کانکسها یک ماه است که در بیابان رها شده و هیچ کس برای جابجایی آن اقدام نمی کند.

دانش آموزانی که هنوز کلاسی برای تحصیل ندارند/کانکسها سهم بیابان شد

سلامت نیوز:پس از اینکه قصه دانش آموزان روستای سیدخدر که در طویله درس می خواندند مطرح شد، کانکسی برای آنه تهیه شداما این کانکسها یک ماه است که در بیابان رها شده و هیچ کس برای جابجایی آن اقدام نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حدود یک ماه پیش بود که نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در یکی از بازدیدهای خود از روستای سید خدر با اشاره به وضعیت آموزشی نامناسب در این روستا گفت: در روستای سید خدر، دو فضا در کنار هم بودند که هر کدام از آنها حدودا ۱۲ متر بود؛ یکی برای نگهداری محل خوراک حیوانات (کاهدان) و دیگری محل نگهداری حیوانات (طویله) بود. در محل نگهداری حیوانات که بیشتر از ۱۲ مترمربع هم نبود، بخشی معادل یک و نیم متر آن را برای محل خواب معلم تعیین کرده بودند. در چنین وضعی دانش آموزان نیز از کلاس اول تا ششم ابتدایی همه باید در محل نگهداری حیوانات در کنار هم درس بخوانند.

نماینده ایذه و باغملک افزود: تا به حال یک مسئول هم به آنجا سفر نکرده است و این در شان مقام معلم، دانش آموز و منطقه نیست.

پس از انتشار عکس های این مدرسه در فضای مجازی اواخر شهریور ماه بود که استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم، اعلام کرد به هر یک از این سه روستا یک کانکس آموزشی اختصاص یافته است.

شریعتی استاندار خوستان اظهار داشت: برای بردن کانکس به این روستاها مشکلی نیست و باید هم این اتفاق بیفتد چرا که شان این دانش‌آموزان داشتن مدرسه است.

وی افزود: همه مسئولان باید پاسخگو باشند و همه ما نیز باید بابت وجود چنین مدارسی از مردم عذرخواهی کنیم؛ پیگیر این مسئله خواهم بود البته رسانه‌ها نیز همانند گذشته این مسائل را دنبال کنند چرا که حق مردم ما داشتن مدرسه است.

شریعتی با اشاره به وجود مدارس خشتی، گلی و کپری در سطح استان عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم که به امید خداوند تا پایان سال تحصیلی ۹۶، مدرسه خشتی، گلی و کپری در سطح استان نداشته باشیم و روی عهد خود نیز خواهیم بود. به شما قول خواهم داد که قطعا یک کانکس به آن روستایی که اشاره شد اختصاص خواهیم داد و همچنین برای ساخت یک مدرسه در روستای مورد نظر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وعده ای که محقق نشد/ کانکسها در بیابان رها شد

با توجه به رسانه ای شدن این موضوع و وعده های داده شده در جمع خبرنگاران و تاکید بر شان دانش آموز و معلم به نظر می رسید این مسئله در اولین زمان ممکن، مرتفع می شود، اما با گذشت یک ماه از وعده استاندار به گفته نماینده مردم ایذه و باغملک هنوز این کانکس ها به روستا ها انتقال نیافته و هنوز زنگ کلاس درس بچه های این روستا به صدا در نیامده است.

هدایت الله خادمی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هدایت الله خادمی در این خصوص گفت: چند روستا در ایذه و باغملک بود که بچه ها زیر درختان، و یا در محل نگهداری حیوانات درس می خوانند این موضوع رسانه ای شد و با فشار رسانه ها توانستیم سه کانکس آموزشی برای این دانش آموزان تحویل بگیریم.

به گفته نماینده ایذه، با گذشت یک ماه از وعده استاندار هنوز این کانکس ها به روستاهای ایذه و باغملک انتقال نیافته و هنوز زنگ کلاس درس بچه های این روستا به صدا در نیامده است و اکنون بیش از یک ماه است که این سه کانکس در بیابان رها شده است زیرا جاده ای برای انتقال این کانکس ها در استان خوزستان وجود ندارد.

منتظر مجور رئیس سازمان هلال احمر برای انتقال کانکس ها هستیم

خادمی گفت: رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان برای انتقال این کانکس ها اعلام آمادگی کرده و منتظر مجوز آقای ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن اشاره به اینکه تاکنون موفق به تماس با دکتر ضیایی نشده است، گفت: علاوه بر آن با دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در این خصوص صحبت کردیم که باز هم خبری نشد.

وی اظهار داشت: رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان در عین حال اعلام کرده که این کانکس ها متعلق به آموزش و پرورش است و این وزارت خانه باید هزینه انتقال این کانکس ها را بپردازد. که ما برای پرداخت هزینه اعلام آمادگی کرده ایم.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: این ماجرا نشان می دهد هیچ کدام از مسئولان با هم هماهنگ نیستند و آنطور که باید دلسوزی برای مردم ندارند و هیچ یک درک درستی از این تبعات یک ماه عقب افتادن از تحصیل را ندارند.

خادمی گفت: چرا باید دولت از فرستادن سه کانکس به روستایی در خوزستان عاجز باشد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha