رمال شیادی که در ازای شفای بیماران خاص از آنان مبالغی بین 200 تا 300 میلیون ریال دریافت می کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار دستگیر شد.

کلاهبرداری 30میلیونی از بیماران خاص

سلامت نیوز: رمال شیادی که در ازای شفای بیماران خاص از آنان مبالغی بین 200 تا 300 میلیون ریال دریافت می کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ" علی صادقی"، فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: در پی شكایت دو نفر از كلاهبرداری فردی كه در زمینه رمالی فعالیت می كند موضوع در دستور كار ویژه ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این دو نفر كه به بیماری خاص دچار هستند برای شفای بیماری خود به فرد مذكور مراجعه كرده و او نیز در طی جلسات متعدد از آنها مبلغ 200 و 300 میلیون ریال را دریافت كرده اما بیماری آنها نه تنها بهبود نیافته بلكه روز به روز نیز بدتر شده است.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت موضوع در محل حاضر و در حالی كه افراد زیادی برای مراجعه به وی در كنار منزلش صف كشیده بودند فرد مذكور را دستگیر كردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بازرسی از منزل این شخص چندین جلد انواع كتاب های آشنایی با سحر و جادو، انواع طلسم، جمجمه ، مو، پوست و مدفوع حیوانات و انواع سنگ های تزئینی كشف شد.

سرهنگ صادقی با بیان اینكه این رمال 65 ساله دارای تحصیلات ابتدایی و سابقه دار است گفت: متهم با تبلیغ در زمینه بخت گشایی، شفای بیماران خاص، باطل كردن طلسم و رفع هر گونه مشكل دیگر افراد گرفتار را به سمت خود جذب كرده و با نشان دادن تصاویر و نامه های تشكر آمیز افرادی كه قبلاً به او مراجعه كرده بودند خود را حلال مشكلات وانمود كرده و از آنان به این طریق كلاهبرداری می كرده است.

وی افزود: این فرد در ابتدا برای جلب افراد از مراجعه كنندگان هیچگونه پولی دریافت نمی كرد اما در جلسات بعدی به مرور مبالغی از 50 هزار تومان تا یك میلیون تومان را دریافت می كرد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در این زمینه پرونده تشكیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است و كسانی كه از این فرد شكایت دارند می توانند به پلیس آگاهی این فرماندهی مراجعه كنند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه رمالی ، فالگیری و بخت گشایی چیزی جز كلاهبرداری نیست اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است كه به تبلیغات دروغین این گونه افراد توجهی نكرده و مشكلات خود را از طریق مجاری قانونی و با مراجعه به آموزه های دینی پییگیری كرده و سرمایه های زندگی خود را به پای این گونه افراد شیاد نریزند و در صورت هرگونه آگاهی از فعالیت آنان موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha