همانطور که هوا سردتر می شود، منوی غذایی بخصوص برای مبتلایان به دیابت نیز باید تغییر کند. بسیاری از گروه های غذایی پاییزی خاصیت کاهش قند خون را برای دیابتی ها دارند.

بهترین گزینه های غذایی برای دیابتی ها در فصل پاییز

سلامت نیوز:همانطور که هوا سردتر می شود، منوی غذایی بخصوص برای مبتلایان به دیابت نیز باید تغییر کند. بسیاری از گروه های غذایی پاییزی خاصیت کاهش قند خون را برای دیابتی ها دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،بهترین گزینه های غذایی برای این بیماران در فصل پاییز از این قرار است:

دارچین: کارشناسان انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده اند که مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچین توسط مبتلایان به دیابت نوع 2، علاوه بر این که منجر به کاهش گلوکز ناشتا می شود، تاثیر زیادی در کاهش تری گلیسیرید، کلسترول بد یا ال دی ال و کلسترول تام دارد.

کلم بروکسل: این سبزی کم قند در پاییز و زمستان بسیار در دسترس است و یک انتخاب هوشمند برای ثبات سطح قند خون در افراد دیابتی می تواند باشد. دو فنجان کلم بروکسل حاوی مقادیر کافی از پروتئین بدون چربی و فیبر است. ضمنا رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کلم و کاهو می‌ تواند خطر ابتلا به این دیابت را تا 14 درصد کاهش دهد.

سیب: سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است كه به علت داشتن پكتین و داشتن شاخص قندی كمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یك میان وعده مناسب بویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود. مصرف روزانه سیب را به میزان یك تا چهار واحد سیب متوسط در عموم افراد و بویژه مبتلایان به دیابت توصیه می شود.

سیب ‌زمینی شیرین: یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده 30 درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که 40 درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

جوی دو سر: مصرف جوی دو سر باعث می‌ شود بین آنزیم‌ های هضم ‌کننده در معده و مولکول‌ های آمیدون (نشاسته) غذا، یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی ‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می ‌شوند.

دانه کدو تنبل: منبع خوبی از چربی های سالم، فیبر و کربوهیدرات است. مصرف روزانه 5 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری از این دانه منجر به تنظیم موثر قند خون در افراد دیابتی می شود.

هویج: هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می ‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قند خون را تنظیم کند.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha