شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از انجام معاینه فنی بر روی 5000 اتوبوس و مردود شدن 1500 دستگاه اتوبوس از تست‌های معاینه فنی خبر داد و گفت: این 1500 اتوبوس پس از رفع عیوب و مشکلات، مجددا به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

معاینه فنی اتوبوس‌های شهر تهران

سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از انجام معاینه فنی بر روی 5000 اتوبوس و مردود شدن 1500 دستگاه اتوبوس از تست‌های معاینه فنی خبر داد و گفت: این 1500 اتوبوس پس از رفع عیوب و مشکلات، مجددا به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نواب حسینی‌منش صبح امروز در مراسم انجام تست معاینه فنی برای اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: با اجرای طرح کاهش همیشه یکی از دغدغه‌های مردم این بود که آیا شهرداری که پیشنهاد دهنده این طرح است، از خودروهای خود و اتوبوس‌هایش که عمدتا دودزا هستند، معاینه فنی می‌گیرند که امروز نشان دادیم که سلامت مردم برای شهرداری تهران در اولویت قرار دارد و حتی گرفتن معاینه فنی اتوبوس و تاکسی‌ها نیز برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 5000 اتوبوس به مراکز معاینه فنی آمدند که 1500 دستگاه به علت نقایص مختلف از تست معاینه فنی مردود شدند، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که شهرداری تهران در معاینه فنی حتی با خودروها و اتوبوس‌هایش رودربایستی ندارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه دودی که از اگزوز خودروهای دیزلی خارج می‌شود عمدتا دوده است که براساس استانداردهای اعلامی از سوی سازمان محیط زیست باید کمتر از 2.8 درصد باشد، تصریح کرد: البته تلاش داریم که در قانون جدید خودروهای دیزلی شرایطی را فراهم کنیم که به غیر از دوده سایر نواقص نیز بررسی و مشخص شود.

حسینی‌منش با بیان اینکه ترمز و عیوب داخلی بیشترین دلایل رد اتوبوس‌های شهر تهران در آزمون‌های معاینه فنی بوده است، گفت: در حال حاضر 3000 دستگاه اتوبوس گازسوز در شهر تهران تردد می‌کنند که این اتوبوس‌ها نیز موظف هستند هر 6 ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و علاوه بر سایر تست‌ها، شیرآلات مخازن گاز این اتوبوس‌ها نیز به طور ویژه چک می‌شود.

وی با بیان اینکه شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است،اظهار کرد: 3 مرکز از مراکز معاینه فنی تهران مخصوص اتوبوس‌های شرکت واحد است که روزانه هر مرکز 40 دستگاه اتوبوس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه به تازگی در بیهقی سیستم نظارتی و کنترلی خودروهای دیزل سبک ایجاد شده است، گفت: از این پس باید خودروهای دیزل سبکی نیز برای اخذ معاینه فنی به این مراکز مراجعه کنند.

حسینی‌منش با بیان اینکه طرح کاهش از امروز (اول آبان‌ماه) در شهر تهران اجرایی شده و تنها شرط عدم جریمه برای خودروها اخذ معاینه فنی و ثبت آن در سامانه سیمفا است، گفت: دوربین‌های کنترلی سطح شهر تمام خودروهای معاینه فنی اعم از سبک، سنگین، اتوبوس و... را ثبت می‌کنند و در صورت نداشتن معاینه فنی جریمه پلیس راهور در انتظار آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha