دردهای مزمن دردهایی هستند که بیشتر از ۱۲ هفته در بدن شما بمانند. برای اینجور دردها همیشه پزشکان مسکن و آرام بخش تجویز می‌کنند. یک سری از همین داروها اگر برای طولانی مدت استفاده شوند عوارضی دارند که از خود درد هم بدتر است.

راه‌های طبیعی برای کاهش دردهای مزمن

سلامت نیوز: دردهای مزمن دردهایی هستند که بیشتر از ۱۲ هفته در بدن شما بمانند. برای اینجور دردها در اکثر مواقع پزشکان مسکن و آرام بخش تجویز می‌کنند. یک سری از همین داروهاست که  اگر برای طولانی مدت استفاده شوند عوارضی دارند که از خود درد هم بدتر است.

به گزارش سلامت نیوز، اما راه‌های طبیعی دیگری هم برای کاهش درد وجود دارد؛ روش‌های سنتی و قدیمی که صدها سال است استفاده می‌شوند.

خوراکی‌ها


مواد طبیعی زیادی هستند که ضد التهاب هستند و برای تکسین دردها مفیدند. استفاده‌ی آن‌ها در رژیم روزانه‌‌تان می‌تواند در تسکین دردهای مزمن کمک کند، از جمله فلفل تند، زنجبیل، سیر و زردچوبه.

روغن‌ها


استفاده یک سری از روغن‌ها بر روی پوست می‌تواند تکسین دهنده درد باشد. مثل روغن wintergreen، مرزنجوش،‌ اسطوخدوس، صنوبر، میخک و رازیانه می‌تواند مسکن‌های خوبی برای شما باشند. مطمئن شوید که روغنی خوب از جای معتبر می‌خرید.

طب سوزنی

مشخص شده که طب سوزنی در کاهش درد‌هایی نظیر آرتروز، میگرن، سردرد‌های عصبی، کمر درد و گردن درد تاثیر زیادی دارد.

یوگا

یوگا از جمله دیگر راه‌‌های قدیمی کاهش درد است. قرن‌هاست که افراد زیادی از یوگا برای افزایش انعطاف پذیری جسمی و روحی استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ هم تحقیقاتی صورت گرفت که نشان داد یوگا برای کاهش دردهای مزمن گردن موثر است.

مدیتیشن


مدیتیشن هم از دیگر راه‌های آزمون و خطایی برای کاهش درد است که هم برای ذهن مفید است هم برای جسم. در سال ۲۰۱۵ تحقیقی صورت گرفت که نشان داد مدیتیشن برای کاهش دردهای مزمن گردن مفید است. البته مزایای آن مطمئنا به همین جا ختم نمی‌شود.

اگر این راه‌‌های طبیعی و روش‌های سنتی را در زندگی خود پیاده کنید، مطمئنا تحمل این دردها برای شما آسان‌تر می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha