بررسیها نشان می دهد کارمندانی که بیشتر وقت خود را پشت میز سپری می کنند بیشتر از دیگر مسافران پروازهای طولا‌نی با خطر لخته شدن خون مواجه هستند.

سفرهای هوایی برای کارمندان پشت میز نشین خطرناک است



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، موسسه تحقیقات پزشکی ولینگتون با انتشار تحقیقاتی اعلا‌م کرد : یک سوم بیمارانی که به علت لخته شدن خون در ورید در بیمارستان بستری می شوند ، کارمندان پشت میز نشینی هستند که ساعات زیادی را با رایانه کار می کنند.

مدیر این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که 43 درصد از 62 بیماری که در این تحقیق شرکت داشتند ، ساعات طولانی پشت میز می نشستند که این رقم در بیمارانی که مسافرتهای طولانی پروازی داشته اند ، 21 درصد است.

بنابر همین گزارش ، بیشتر مبتلایان به این بیماری ، کارمندانی هستند که 14 ساعت در روز پشت میز می نشینند یا حدود 3 تا 4 ساعت بدون برخاستن از پشت میز خود کار می کنند.

بر اساس این تحقیقات، لخته شدن خون در کارمندان پشت میز نشین بیشتر در ورید ساق پا ایجاد می شود که این لخته ممکن است به سمت قلب ، ریه یا مغزحرکت کند و موجب درد در قفسه سینه ، تنگی نفس یا حتی مرگ بر اثر حمله قلبی یا مغزی شود.

البته پزشکان معتقدند، این بیماری با کمک داروهای رقیق کننده خون که ماهها باید مصرف شود ، برطرف می ‌شود اما توصیه می شود به جای استفاده از دارو در کنار کار کردن ، زمانی را نیز برای انجام حرکات ورزشی اختصاص دهند تا با حرکت بدن جریان خون سرعت بیشتری گیرد و موجب بروز لخته در رگها نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha