رئیس کمیته آموزش و پژوهش کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی سیاست مطرح شده از سوی دولت مبنی بر افزایش جمعیت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان دولتی خبر داد.

حسین حسنی بافرانی درگفتگو با  مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: موضوع افزایش یا کاهش نرخ رشد جمعیت از سیاست های کلی و استراتژی نظام است که بحث درخصوص آن و روشهای گام برداشتن در این مسیر پس از ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری دارای جایگاه است.

وی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت در هفته گذشته بحثی در این خصوص مطرح کردند که ادامه آن به مطلع شدن از نظر وزیر بهداشت نسبت به این موضوع موکول شده است و کمیسیون با دعوت از مسئولان این وزارتخانه قصد دارد در جریان موضع مسئولان دولتی در قبال این سیاست قرار گیرد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: ما باید استدلال های دولت در این زمینه را بشنویم که چه اتفاقی افتاده که در شرایط فعلی چنین سیاستهایی مطرح می شود.

بافرانی گفت: تا کنون وزیر اقتصاد و وزیر رفاه اظهاراتی در این خصوص داشته اند اما سخنان وزیر رفاه که بعد کارشناسی نداشت وزیر اقتصاد نیز صرفا درخصوص درنظر گرفتن بودجه ای برای این طرح صحبت کرد و دلایل منطقی این سیاست مطرح نشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: ما در سالهای گذشته هزینه های زیادی از بودجه کشور را صرف تنظیم خانواده کردیم. مهمترین دغدغه شهری امروز ما حاشیه نشینی است که نظام را با چالش جدی مواجه ساخته است ابتدا باید برای این حاشیه نشینی لجام گسیخته فکری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha