سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از نجات یک زن میانسال توسط ماموران آتش نشانی خبر داد و گفت: این زن به دلیل استرس زیاد فراموش کرده بود؛ آدرس محل حادثه را به ماموران ارائه دهد.

نجات زن میانسال از میان شعله‌های آتش

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از نجات یک زن میانسال توسط ماموران آتش نشانی خبر داد و گفت: این زن به دلیل استرس زیاد فراموش کرده بود؛ آدرس محل حادثه را به ماموران ارائه دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،جلال ملکی  با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در ساعت 15و 53 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته گفت: این حریق در یک کارگاه چوب‌بری واقع در چهاردانگه که حوزه استحفاظی آتش نشانی تهران نیست؛ اتفاق افتاده است.

ملکی با بیان اینکه در این کارگاه یک سوله 500 متری با کاربری چوب‌بری و پر از چوب و خرده‌چوب دچار حریق شده بود، اظهار کرد: ‌بر اثر شدت حرارت سقف این سوله تخریب شده و آتش در حال سرایت به کارگاه‌های همجوار بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه ماموران آتش‌نشانی از سرایت آتش جلوگیری کردند، خاطرنشان کرد: این حادثه هیچ مصدومی نداشت، اما خسارت مالی زیادی به جای گذاشت.

وی در ادامه عنوان کرد: ساعت 20 و 12 دقیقه شب گذشته نیز خانمی میانسال با آتش نشانی تماس گرفت و اعلام کرد که منزلش دچار حریق شده است، اما به علت استرس زیاد نشانی منزل را به آتش‌نشانان ارائه نداد و هر چه با شماره وی نیز تماس گرفته شد؛ پاسخی داده نشد.

ملکی با بیان اینکه ستاد فرماندهی با توجه به تجربه و حفظ وظیفه‌شناسی خود موضوع را پیگیری کرد،‌ گفت: سازمان آتش نشانی مجهز به سیستمی است که نشانی و تلفن تماس گیرنده ثبت می‌شود، اما طبقه و واحد وی مشخص نمی‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش‌نشانان به آدرس ثبت شده مراجعه کردند، اما همسایه‌ها با اعلام بی‌خبری نسبت به وجود حریق در ساختمان در را باز نمی‌کردند، اظهار کرد: در نهایت ماموران آتش نشانی با تجهیزات اطفای حریق وارد این ساختمان پنج طبقه 10 واحدی شدند و مشاهده کردند که واحد طبقه پنجم که دارای درب کر‌کره‌ای آهنی بوده و قفل هم بود؛ دچار حریق شده و زیر درب واحد دود خارج می‌شد.

ملکی ادامه داد: پس از باز کردن در این واحد مشاهده شد که وسط اتاق آتش گرفته و خانه پر از دود است و زن نیز پشت آتش گرفتار شده است به نحوی که اگر ماموران آتش نشانی چند دقیقه دیرتر می‌رسیدند؛ وضع این بانوی میانسال بدتر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه ماموران زن میانسال را به سلامت از محل حادثه خارج کردند؛ ضمن تشکر از ستاد فرماندهی آتش نشانی به خاطر حس انسان‌دوستی هشدار داد این ستاد آدرس و محل تماس گیرندگان را دارد و در صورت وجود مزاحمت‌های تلفنی به راحتی فرد مزاحم را پیدا می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنیناز شهروندان خواست در صورت وقوع حادثه و تماس با آتش نشانی استرس نداشته باشند و آدرس محل حادثه را به طور دقیق بیان کنند و چنانچه درب قفل است آن را باز کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha