یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 196107

زخم معده مانند یک آفت دهان سمج است که در معده یا دهانه روده کوچک واقع در روده اثنی عشر به وجود می آید. زخم معده به دلیل عدم تعادل مایع های گوارشی و یا آسیب دیدگی آستر معده به وجود می آید.

این نشانه ها می گویند زخم معده دارید

سلامت نیوز: زخم معده مانند یک آفت دهان سمج است که در معده یا دهانه روده کوچک واقع در روده اثنی عشر به وجود می آید. زخم معده به دلیل عدم تعادل مایع های گوارشی و یا آسیب دیدگی آستر معده به وجود می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، زخم معده ممکن است به شدت درد آور باشد بنابراین اگر دچارش باشید نمی توانید آن را نادیده بگیرید. با این حال اگر درمان نشده رها شود زخم معده می تواند دیواره معده را بخورد و باعث سوراخ شدن معده یا خونریزی رگ های معده شود.

در ادامه می خواهیم نشانه های بسیار مشهودی را به شما معرفی کنیم که می گویند زخم معده دارید.

1- درد شکمی

درد در ناحیه شکم. معمولا درد در منطقه استخوان سینه و ناف است. این درد معمولا به صورت موج هایی از سوزش و تیر کشیدن می آید و می رود.
2- افزایش سوء هاضمه

2- افزایش سوء هاضمه

زخم معده می تواند باعث سوء هاضمه ای وحشتناک و نفخ های دردناک شود. معمولا بعد از هر وعده غذایی فرد دچار سکسکه و آروغ زدن می شود.

3- حالت تهوع

از آنجا که مواد هضم کننده معده دچار عدم تعادل شده اند ممکن است به همراه زخم معده احساس حالت تهوع خفیف یا شدید داشته باشید. معمولا این اتفاق اول صبح ها و زمانی که معده تان خالی است رخ می دهد.

4- سنگین شدن معده

کاملا شایع است که با گسترش زخم معده فرد در قسمت شکم احساس پری و سنگینی کند. این حالت درست مانند وقتی است که خیلی اب می نوشید و احساس ناراحتی و سنگینی می کنید.

5- علائم آنفولانزا مانند

بسیاری از افرادی که دچار زخم معده هستند علائمی بسیار مشابه با آنفولانزا را تجربه می کنند از جمله احساس خستگی، مریضی، تب و حالت تهوع. در صورتی که این علائم با دیگر نشانه های زخم معده همراه بود حتما باید معاینه شوید تا مشخص شود علت آنفولانزا است یا خیر.

6- کاهش اشتها

معده درد های ناگهانی و تیزی که ممکن است بیماران دچار زخم معده چند ساعت پس از یک وعده غذایی ( در طول هضم غذا ) تجربه کنند اغلب منجر به این می شوند که فرد از غذا خوردن بترسد و یا به کلی اشتهایش را از دست بدهد.

7- احساس گرسنگی بی دلیل

در کنار بی اشتهایی گاهی اوقات هم ممکن است فرد چند ساعت پس از خوردن یک وعده کامل ناگهان بی دلیل احساس گرسنگی شدید کند. این درد ها به دلیل گرسنگی نیست بلکه به دلیل زخم معده است که باعث افزایش مواد هضم کننده شده است.

8- کاهش وزن ناگهانی

در کنار کاهش ناگهانی اشتها طبیعی است که وزن نیز به دلیل غذا نخوردن کاهش پیدا کند. همچنین کاهش ناگهانی وزن ممکن است به دلیل بالا آوردن مرتب پس از وعده های غذایی باشد. در این حالت معده نمی تواند زیاد غذا را تحمل کند و میزان غذایی که به بدنتان می رسد بسیار کاهش می یابد.

9- تغییر رنگ یا بی رنگی مدفوع

مواد حاصل از حرکت روده ها ممکن است تیره، خمیری ( یا به رنگ آرد ) شوند. حتی ممکن است به دلیل بدتر شدن اوضاع زخم معده در مدفوع خود خون نیز مشاهده کنید ( در این حالت احتمالا زخم معده تبدیل به خونریزی شده است ).

10- استفراغ خونی

بالا آوردن معمولا به دلیل بالا رفتن سطح مواد هضم کننده در معده در افراد مبتلا به زخم معده شایع است. با این حال اگر در استفراغ خود خون مشاهده کردید بدان معناست که زخم معده تان وارد مرحله پیشرفته شده و نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر هستید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha