یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 196119

یک ماما تاکید کرد که خانم‌ها نامنظمی قاعدگی خود را جدی بگیرند.

خانم‌ها نامنظمی قاعدگی را جدی بگیرند

سلامت نیوز:یک ماما تاکید کرد که خانم‌ها نامنظمی قاعدگی خود را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فریبا اسدی ، اظهار کرد: قاعدگی در خانم‌ها بر اساس نظم و ترتیب مشخصی رخ می‌دهد، اما زمانی‌که از این نظم و قاعده خارج شود می‌گوییم فرد دچار بی‌نظمی قاعدگی شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علل شایع نامرتبی قاعدگی ژنتیک است، تصریح کرد: چاقی، استرس، بیماری‌های زمینه‌ای و انواع کیست‌های تخمدان از علل اصلی بی‌نظمی قاعدگی است.

اسدی درباره کیست‌های تخمدان تصریح کرد: یکی از علل شایع بی‌نظمی قاعدگی و ناباروری، وجود کیست‌های تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک است که با انجام سونوگرافی و آزمایش‌های هورمونی نوع آن مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورتی‌که علت نامرتبی قاعدگی، کیست‌های تخمدان باشد باید به سرعت درمان شوند تا از بروز مشکل در باروری پیشگیری شود.

این کارشناس مامایی خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوا، سوءتغذیه، ژنتیک، انجام انواع جراحی‌ها و بیماری‌هایی نظیر تیروئید و قندخون از علل دیگر ابتلا به بی‌نظمی در قاعدگی است.

وی تصریح کرد: اگر فردی دارای سیکل منظم و مشخص بوده اما به تازگی نامرتبی در قاعدگی را تجربه می‌کند، حتما باید به پزشک مراجعه کرده تا علت آن مشخص و درمان شود.

اسدی یادآور شد: در مواردی وارد شدن شوک به خانم‌ها می‌تواند منجر به بر هم ریختن هورمون‌ها و در نتیجه از بین رفتن نظم قاعدگی شود.

وی در پایان به خانم‌ها توصیه کرد: زندگی آرام، تغذیه مناسب و انجام چکاپ‌های سالیانه تأثیر بسیاری در داشتن سیکل منظم قاعدگی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha