یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 196129

اگر هنگام خرید کیف تنها به زیبایی یا قیمت آن فکر می‌کنید و هرگز داخل کیف خود را ضد عفونی نمی‌کنید، با این کار می‌توانید در معرض ابتلا به بیماری‌هایی سخت و حتی مرگ‌بار قرار بگیرید.

رد پای مرگ در کیف‌های زنانه

سلامت نیوز: اگر هنگام خرید کیف تنها به زیبایی یا قیمت آن فکر می‌کنید و هرگز داخل کیف خود را ضد عفونی نمی‌کنید، با این کار می‌توانید در معرض ابتلا به بیماری‌هایی سخت و حتی مرگ‌بار قرار بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، به تازگی گروهی از متخصصان دانشگاه Metropolitan طی آزمایشی، کیف دستی و کیف لوازم آرایش گروهی از زنان را تحت آزمایش برای شناسایی میکروب­‌ها و باکتری‌­ها قرار داده و به نتایج تکان دهنده­‌ای دست یافتند.

در بررسی‌های انجام شده روی این کیف­‌ها که از مواد مختلف چون خز، چرم طبیعی و مصنوعی، پارچه و نایلون ساخته شده بودند، انواع میکروب­‌ها و باکتری­‌های فوق‌العاده مرگ‌بار شناسایی شد.

از جمله این باکتری­ها سالمونلا، Serrati ،Enterobacter ،Aeromonas ،Staphylococcus epidermidis ،Pediococcus Hafnia بودند که هر یک به تنهایی می‌توانند باعث ابتلا به بیماری­‌های شدید و حتی مرگ انسان شوند.

سالمونلا یکی از مرگ‌بارترین باکتری­‌های بیماری‌زا در جهان است و همه ساله تنها در کشور انگستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به آن و بروز مسمومیت غذایی راهی بیمارستان می­‌شوند؛ از عوارض این بیماری، اسهال، تب و استفراغ است و بیمار در اکثر موارد نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌­کند.

یکی از باکتری‌­های بسیار خطرناک Klebsiella pneumonia است که باعث ابتلا به ذات‌الریه، عفونت‌­های دستگاه ادراری، سمی شدن خون، مننژیت، اسهال و بروز عفونت در بدن می­‌شود و در کیف  اکثر خانم­‌های داوطلب وجود داشت.

باکتری فوق‌العاده مرگ‌بار دیگر Cronobacter است که در نمونه‌­های آزمایشی کشف شد و باعث عفونت‌­های شدید در نوزادان و مرگ هزاران نوزاد همه ساله در دنیا می‌شود.

کارشناسان همچنین صدها باکتری مرگ‌بار دیگر را نیز شناسایی کردند که می‌توانند خطری جدی و بالقوه برای سلامت انسان­‌ها باشند؛ این باکتری­‌ها هم داخل و هم خارج کیف‌­ها شناسایی شدند و فوق‌العاده بیماری‌زا هستند.

آن‌ها با این‌که در سطح انبوه در کیف‌­ها وجود دارند، اما معمولا خطرزا نیستند، ولی اگر کنار موادغذایی یا در مجاورت محصولات آرایشی که مستقیم با پوست در تماس است، قرار بگیرند می‌توانند افراد را مبتلا کنند.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند نسبت به نظافت و ضد عفونی کردن کیف‌های خود به صورت دوره‌ای اقدام کنند یا با دستمال آنتی باکتریال داخل و خارج کیف خود را تمیز کنند.

عدم قراردادن موادغذایی داخل کیف یکی دیگر از مواردی است که خانم‌ها باید رعایت کنند. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند خانم‌­ها از خرید کیف­‌هایی از جنس پوست حیوانات یا خز و پشم خودداری کنند؛ زیرا این کیف‌­ها قادر به جذب و رشد میزان بالاتری باکتری هستند.

کیف زنان باردار و نیز مادرانی که نوزاد و کودک خردسال دارند باید به طور مداوم شسته و خشک شود، زیرا می‌­تواند باعث ابتلای مادر و نوزاد به بیماری­‌های سخت درمان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha