جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: امسال با معتادانی که از درمان سرباز می زنند و یا پس از درمان دوباره به اعتیاد روی می آورند برخورد جدی و قاطع می شود.

سرهنگ سید جواد کشفی در گفتگو با مهر افزد: هماهنگیهای لازم با دستگاههای قضائی و انتظامی به منظور برخورد با این معتادان صورت گرفته است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: سیاستهای کلان مبارزه با مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می شود اما سیاست گذاریها در سطح استانی برعهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است بر همین اساس طی برنامه ریزیهای صورت گرفته برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در الویت برنامه های امسال است.

وی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور گفت: در موضوع مصرف مواد افیونی شاهد کاهش جدی و نگران کننده سن اعتیاد نیستیم اما در مصرف مواد محرک مانند کراک به علت کنجکاوی جوانان و مصرف آسان این مواد مخدر سن مصرف کاهش دارد.

برنامه های ارتقاء سطح آگاهی نوجوانان در مدارس ادامه دارد

کشفی با بیان برنامه های سال جاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان کرد: صبح دیروز (یکشنبه) جلسه ای با حضور نمایندگان سازمانهای آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، دانشگاهها و نیروی انتظامی در سازمان بهزیستی برگزار شد که در آن به ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان تاکید بسیار شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته موضوع آموزش نوجوانان و جوانان در مدارس از طریق آموزش و اعزام 57 کارشناس مواد مخدر به طور جدی آغاز شد و این آموزشها در سال جاری نیز با آموزش و اعزام 100 نفر همچنان ادامه دارد.

راه اندازی اتاق فکر و تولید در زمینه مواد مخدر

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در سالهای گذشته هر واحد و سازمانی به طور جداگانه به ارئه هشدارهایی در زمینه مواد مخدر می پرداخت اما از امسال تمامی سازمانها پیشنهادها و هشدارهای خود را در اتاق فکر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح و پس از استاندارد سازی ارائه می دهند.

نصب تابلوهای هشدار در ورودیهای شهرها

کشفی افزود: اغلب حاملان مواد مخدری که از استانهای شرقی وارد شهرها می شوند از حیث مالی دارای شرایط مطلوبی نیستند برهمین اساس نصب تابلوهای هشدار در وردیهای شهرها می تواند در زمینه کاهش ارتکاب این جرایم موثر باشد.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha