یک پرستار در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین مورد ضرب و شتم بیمار 20 ساله قرار گرفت.

سلامت نیوز: یک پرستار در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین مورد ضرب و شتم بیمار 20 ساله قرار گرفت.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن ادهمی امروز در قزوین اظهار داشت: اتفاق تلخی مبنی بر ضرب و شتم پرستار از سوی یکی از بیماران بستری شده مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی در شب گذشته اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این حادثه بیمار چاقو خورده‌ای که در بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین بستری شده بود نیمه‌های شب، اقدام به ضرب و شتم پرستار زن این مرکز کرده که این عمل اقدامات نامناسبی همچون بیان کلمات زشت و فحاشی به پرستار را به همراه داشته است.
 
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین گفت: ممانعت بیماران از آسیب‌رساندن به قشر پرستار از مهم‌ترین انتظارات پرستاران نسبت به بیماران محسوب می‌شود چراکه پرستاران سختی‌های بسیاری را در طول شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به بیماران ارائه می‌دهند.
 
ادهمی بیان کرد: در برخی موارد شاهد ضرب و شتم بیماران نسبت به کادر درمانی و پرستاران در مراکز درمانی و آموزشی هستیم که این اقدام نامناسب و نگران‌کننده است و می‌تواند موجب خطرآفرینی پرستاران شود.
 
وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات ناخوشایند در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین ضرب و شتم پرستار بخش اورژانس این مرکز در نیمه‌های شب از سوی جوان 20 ساله در آخرین هفته مهر ماه سال جاری بوده است که این جوان بر اثر نزاع و اصابت چاقو به این مرکز مراجعه کرده بود.
 
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین خاطرنشان کرد: این اقدام جوان و ضرب و شتم وی به پرستار به دلیل مشکلات روحی و روانی بود. 
 
ادهمی مطرح کرد: پرستار ضرب و شتم‌دیده دچار شوک حادثه ناشی از این اتفاق شده بود که البته کادر درمانی مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین جوان را آرام کرده و به محل بستری و تخت او بازگرداندند.
 
وی بیان کرد: از جمله مصوبات چنین اقدامات ضرب و شتم به کادر درمانی در هنگام خدمت می‌توان به ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد که جزای نقدی، شلاق و حبس در آن دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha