دبیر اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا نسبت به سیر فزاینده سرطان هشدار داد و گفت: این افزایش آمار نگران کننده شده است.

سلامت نیوز:دبیر اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا نسبت به سیر فزاینده سرطان هشدار داد و گفت: این افزایش آمار نگران کننده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر فرهاد سمیعی به رشد فزآینده ابتلا به سرطان در سنین مختلف اشاره کرد و افزود: این بیماری یکی از دلایل اصلی مرگ ومیر در کشورهای مختلف است و از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان بحران خاموش جامعه بشری عنوان شده است.

وی تصریح کرد: آلودگی‌های صنعتی و محیطی روند بروز سرطان را در کشورهای در حال توسعه تشدید کرده و بار سنگین فزآینده هزینه‌های درمانی را بر دولت‌ها و خانواده‌ها در این کشورها تحمیل کرده است.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا به برنامه جامع ملی کنترل سرطان اشاره کرد و افزود : سازمان ملل به کشورهای عضو توصیه می‌کند که با تنظیم این برنامه به ابعاد مختلف پیشگیری، تشخیص، درمان و طب تسکینی موثر در سرطان‌های مختلف بپردازند.

سمیعی خاطرنشان کرد: در ایران نیز اساتید علمی و مسئولان ذیربط با توجه به آمار نگران کننده رشد فزآینده این معضل، در تلاشند تا اقدامات همه جانبه موثری در این زمینه ساماندهی کنند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی سرطان ایران اظهار کرد: این انجمن برای ارتقای امور آموزشی، پژوهشی، درمانی و برخورد صحیح با این معضل فزاینده زندگی صنعتی و همچنین جهت کمک به پیشبرد برنامه جامع سرطان، برنامه‌های علمی همچون این کنفرانس را در دست اجرا دارد.

سمیعی گفت: در این کنفرانس سه روزه جنبه‌های مختلف و دستاوردهای جدید پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی در خصوص محورهای این کنفرانس نیز یادآور شد: جنبه‌های سلولی و مولکولی سرطان، تصویربرداری و مداخلات تهاجمی در سرطان، داروسازی بالینی در مباحث سرطان، بدخیمی‌های خونی، جراحی سرطان، تومورهای توپر، دیدگاه‌های روانشناختی در سرطان از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.

به گفته وی، علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی، صاحبنظرانی از 15 کشور ازجمله کانادا، اتریش ، آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه، عراق، مصرو کشورهای همسایه در این کنفرانس حضور دارند.

بر اساس این گزارش ، اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا از 27 تا 29 آبان ماه در تهران برگزار می‌شود و شرکت در این رویداد علمی برای اساتید، متخصصان و فعالان این حوزه رایگان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha