دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 19615

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور با اشاره به تغییر شیوه زندگی و افزایش بیماریهای قلبی و عروقی در شهرهای بزرگ، گفت: سن سکته قلبی در ایران به مرز 32 سال رسیده است.

دکتر مسعود مسلمی فرد با اشاره به زندگی ماشینی در شهرها و تغییر شیوه غذایی شهرنشینان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه وضعیت زندگی در شهرهای بزرگ کشور به گونه ای است که شهروندان برای انجام کارهای خود با کمبود وقت مواجه می شوند و ناگزیر هستند که برخی از فعالیتهای خود را محدود کنند.

بررسیهای پزشکی نیز نشان می دهد تا سال 2020 میلادی 70 درصد از موارد مرگ و میر نوجوانان کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ناشی از مصرف تنباکو، چاقی و فشارهای عصبی است.

مسلمی فرد از پرخوری و بدخوری به عنوان یکی از گرفتاریهای زندگی شهری نام برد و افزود: مصرف فست فودها و غذاهای آماده که کالری کمتری دارند، باعث شده که میزان پرخوری در شهرهای بزرگ از جمله تهران افزایش یابد که این موضوع سلامت شهروندان را تهدید می کند.

بیماریهای قلبی و عروقی همچنان به عنوان اولین علت مرگ و میر در ایران محسوب می شود به طوری که روزانه حدود 300 نفر در اثر ابتلا به این بیماریها در کشور فوت می کنند.

به گفته نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور، آلاینده ها، ترافیک و دغدغه تامین هزینه های زندگی از دیگر علل افزایش بیماریهای قلبی و عروقی و کاهش سن سکته است.

بررسیهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد بیش از 50 درصد مرگ و میرها در منطقه خاورمیانه ناشی از بیماریهای عروق کرونر است و حدود 70 درصد هزینه های بهداشتی و درمان کشورهای این منطقه که ایران نیز جزو آن است صرف بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

مسلمی فرد گفت: استرس، اضطراب، آلاینده ها و تغییر عادات غذایی در شهرهای بزرگ باعث افزایش بیماریهای قلبی و عروقی و کاهش سن سکته شده است به طوری که سن سکته قلبی به حدود 35 تا 32 سالگی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha