عضو شورای عالی نظام پرستاری، حضور کمک پرستار یک ساله در بیمارستان ها را برای سلامت بیماران خطرناک دانست و گفت: هنوز برای این افراد شرح وظایف تعریف نشده است.

اقدام غیرقانونی وزارت بهداشت در تربیت کمک پرستار/تهدید سلامت بیماران

سلامت نیوز:عضو شورای عالی نظام پرستاری، حضور کمک پرستار یک ساله در بیمارستان ها را برای سلامت بیماران خطرناک دانست و گفت: هنوز برای این افراد شرح وظایف تعریف نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری،علیرضا گچ کوبان اظهار داشت: بحث کمک پرستاری یکی از دغدغه های جامعه پرستاری است که حدود یکسالی است که به صورت یک چالش بین نظام پرستاری و وزارت بهداشت وجود دارد و مشکل ما با اسم کمک پرستار نیست بلکه با روند غیر قانونی است که در این حوزه در حال اجراست.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر برای کمک پرستار نه شرح وظایفی و نه کاری که قرار است انجام دهند مشخص شده است و حتی موسسه ای که در آن آموزش می بینند نیز مورد تایید نیست.

گچ کوبان ادامه داد: این افراد بدون آنکه شرح وظایفشان مشخص باشد قرار است جذب بیمارستان ها شوند و این قطعا حضور آنها مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت .

عضو شورای عالی نظام  پرستاری اظهار داشت: از روز اول قرار بود این افراد به اسم بهیار در یک دوره ۳ ساله تربیت شوند نه یک ساله ولی الان کلمه بهیار برداشته شده و کلمه کمک پرستار بجای آن گذاشته شده و نزدیک به ۶ ماه است که قرار است شرح وظایف این افراد مشخص شود که متاسفانه دوره های آنها هم تمام شد و قرار است شروع به کار کنند بدون اینکه شرح وظایف آنها مشخص شده باشد.

گچ کوبان ادامه داد: ضررش را مددجویانی که در داخل بیمارستان و منزل از این افراد استفاده می کنند می بینند زیرا این افراد نه از لحاظ علمی و عملی مورد صلاحیت نیستند.

وی گفت: الان دنیا به سمت علمی شدن پیش می رود و دیگر نمی توان کار را به صورت تجربی و مانند ۱۰۰ سال پیش آموخت.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، افزود: بهتر است شرح وظایف کمک پرستار، مانند کمک بهیار مشخص شود و لازم است از نظر علمی به گونه ای آموزش ببینند که وقتی در کنار پرستار قرار می گیرند، بتوانند بسته خدمات بیمار را درست انجام دهند و برای بیمار مفید باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha