فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: به همین میزان نیز از ابتلاء خود به دیابت خبرنداشته و شیوع چاقی در میان کودکان ایرانی نیز در حال افزایش است.

۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور از ابتلا خود به دیابت خبر ندارند

سلامت نیوز:فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: به همین میزان نیز از ابتلاء خود به دیابت خبرنداشته و شیوع چاقی در میان کودکان ایرانی نیز در حال افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین دلشاد در نشست خبری که در ارتباط با یازدهمین کنگره بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم اظهارداشت: چاقی و دیابت از محورهای اصلی این کنگره بوده که صاحب‌نظران و متخصصان در مورد آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

وی دیابت و چاقی را اپیدمی دوقلوی قرن حاضر برشمرد و گفت: این 2 مشکل در ایران نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است به طوریکه هم‌اکنون 5 تا 6 میلیون ایرانی مبتلا بوده به دیابت بوده و به همین میزان نیز از ابتلای بیماری خود خبر ندارند.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه 450 تا 500 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند، افزود: چاقی در جامعه شهری و روستایی ایرانی بیشتر شده و افزایش وزن 30 تا 40 درصد ایرانی‌ها را دچار مشکل کرده است.

به گفته وی شیوع چاقی در کودکان نیز در حال افزایش بوده و باید توجه داشت که زمانی که چاقی از دوران کودکی آغاز شود درمان آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.

دلشاد در پایان گفت: یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم 12 تا 14 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و علاوه بر متخصصین غدد، متخصصین تغذیه، علوم آزمایشگاهی، پرستاران و ... نیز حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha