یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 196176

بیشتر افراد برای سر حال کردن خود قهوه بیشتری مصرف می کنند که فکر خوبی نیست. زیرا به محض از بین رفتن تاثیر کافئین از جریان خون دچار افسردگی بیشتری می شوند.

با این روش ها افسردگی را فراموش کنید

سلامت نیوز: بیشتر افراد برای سر حال کردن خود قهوه بیشتری مصرف می کنند که فکر خوبی نیست. زیرا به محض از بین رفتن تاثیر کافئین از جریان خون دچار افسردگی بیشتری می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، افسردگی فصلی که با تغییر فصل ارتباط دارد، هر سال با شروع پاییز آغاز می شود و در بهار به حداقل می رسد. افسردگی همراه با مشکلات دیگر مانند افت انرژی، افزایش خواب ، مشکل در تمرکز کردن، افزایش اشتها، بالا رفتن وزن و از دست دادن انگیزه... .

افسردگی فصلی که با تغییر فصل ارتباط دارد، هر سال با شروع پاییز آغاز می شود و در بهار به حداقل می رسد. افسردگی همراه با مشکلات دیگر مانند افت انرژی، افزایش خواب ، مشکل در تمرکز کردن، افزایش اشتها، بالا رفتن وزن و از دست دادن انگیزه انجام دادن کاری که قبلا از آن لذت می بردید، به سراغتان می آید. احساس اضطراب و زود رنجی نیز ازعلایم شایع افسردگی فصلی است.

محققان می گویند اغلب موارد افسردگی فصلی در قسمت های سرد و تاریک کره زمین رخ می دهد؛ البته در افرادی که در منطقه های شلوغ زندگی می کنند اما بیشتر ساعات روز را در داخل فضای بسته سپری می کنند نیز دیده می شود. خوشبختانه راه هایی برای از بین بردن این اختلال وجود دارد.

به اندازه زیر نورآفتاب قراربگیرید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین راه مقابله با افسردگی فصلی است. در داخل منزل پرده ها را کنار بزنید و آینه های بزرگ در منزل نصب کنید. درخت های اطراف منزل را هرس کنید تا اشعه نور خورشید عبور کند. در صورت امکان میز کار را کنار پنجره قرار دهید.

ورزش کنید:

ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین در مغز ایجاد شادی می کند.

بنابر این سعی کنید حداقل روزی 20 دقیقه به ورزش بپردازید. افزایش وزن در افرادی که دچار افسردگی فصلی هستند شایع است. با ورزش کردن هم می توان وزن را پایین آورد و هم احساس افسردگی را برطرف کرد.

مصرف نوشیدنی های کافئین دار را کنار بگذارید:

بیشتر افراد برای سر حال کردن خود قهوه بیشتری مصرف می کنند که فکر خوبی نیست. زیرا به محض از بین رفتن تاثیر کافئین از جریان خون دچار افسردگی بیشتری می شوند. همچنین باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه پرهیز کرد. برای به دست آوردن انرژی کافی است یک لیوان آب با کمی لیموی تازه بخورید.

قند را حذف کنید:

همانند قهوه، قند می تواند انرژی آنی تولید کند. اگر چه خوردن هله هوله در ابتدا احساس خوبی در شما ایجاد می کند اما در نهایت باعث اضافه شدن دور شکم می شود وشما دچار افسردگی بیشتر می شوید.=

از گیاهان و روغن های طبیعی استفاده کنید:

گل راعی و گل ساعت در کاهش اضطراب و افسردگی بسیار موثر است. با بو کردن این گل ها یا ماساژ بدن با روغن اسطوقودوس و بابونه می توان از افسردگی رهایی پیدا کرد.( قبل از مصرف این گیاهان با پزشک طب سنتی مشورت کنید.)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha