یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 196183

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید.

قوانین ورزش کردن در بارداری

سلامت نیوز: همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید.

همیشه پیش از اقدام به شروع یا ادامه یک برنامه ورزشی، با پزشکتان مشورت کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از بارداری برنامه منظم ورزشی داشته‌اید، در صورتی که بارداری‌تان با پیچیدگی روبه‌رو نشده باشد می‌توانید به همان رویه ادامه دهید البته بهتر است به برخی نکات توجه بیشتری داشته باشید. از آنجایی که در برخی موارد توصیه می‌شود که ورزش کردن در دوران بارداری متوقف شود، حتما با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که حرکات ورزشی به خودتان یا کودکتان آسیب وارد نکند.

همانطور که می‌دانید ورزش کردن، کالری زیادی می‌سوزاند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدنتان به اندازه کافی کالری دریافت می‌کند زیرا بدن شما به طور طبیعی با رشد جنین، اضافه وزن پیدا می‌کند. اگر شاخص توده بدنی‌تان (BMI) بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ است، یعنی وزن نرمالی دارید و در سه ماهه دوم به دریافت ۳۴۰ و در سه ماهه سوم به ۴۵۰ کالری اضافی در روز نیاز دارید. البته بسته به نوع برنامه ورزشی‌تان این میزان می‌تواند تغییر کند. بدیهی است که با وجود بالاتر یا پایین‌تر بودن شاخص توده بدنی‌ از این دامنه، میزان کالری دریافتی و برنامه ورزشی‌تان باید با یکدیگر تنظیم شوند.
منبع:babycenter

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha