بررسی پروتئین‌های مختلف ادرار به پزشکان کمک می‌کند تا قبل از آنکه بیماری افراد مبتلا به دیابت نوع دوم به مراحل حاد و آسیب کلیوی برسد، بروز این بیماری را تشخیص دهند.

پیش‌بینی بیماری کلیوی در افراد دیابتی میسر شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محققان یکسری پروتئین پیدا کرده ‌اند که تقریبا 10 سال قبل از بروز بیماری کلیه ناشی از دیابت در ادرار این بیماران یافت می ‌شود. وجود این پروتئین‌ها در ادرار می ‌تواند افرادی را که بیماری کلیه ناشی از دیابت مبتلا می ‌شوند، نشان دهند.

نفروپاتی دیابتی یا بیماری کلیه ناشی از بیماری قند، شایع ‌ترین علت نارسایی کلیه در آمریکا و جهان است. نفروپاتی دیابتی یکی از عوارض جدی دیابت است که بر اثر آن کلیه‌ ها به مرور زمان توانایی خود را از دست می‌دهند. این گروه تحقیقاتی وضعیت پروتئین‌های ادراری را در 62 نفر ‬مبتلا به دیابت نوع دوم با فعالیت عادی کلیه مقایسه و آنها را به مدت 10 سال برای تشخیص ابتلای احتمالی به نفروپاتی دیابتی پیگیری کردند.

نویسندگان در این مطالعه یک "علامت" پروتئینی کشف کردند که تا حد زیادی آغاز بیماری کلیه ناشی از دیابت را پیشگویی می‌ کند. این آزمایش ها روزی پزشکان را قادر خواهد ساخت که بتوانند قبل از ابتلای بیماران به نفروپاتی دیابتی تشخیص دهند که آیا یک بیمار دیابتی به نارسایی کلیه مبتلا خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha