رئیس مرکز طبی کودکان گفت: مرکز طبی کودکان دارای ۳۵۰ تخت بیمارستانی با ضریب اشغال ۹۷ تا ۹۸ درصد است.

تخت های مرکز طبی کودکان همیشه اشغال است

سلامت نیوز:رئیس مرکز طبی کودکان گفت: مرکز طبی کودکان دارای ۳۵۰ تخت بیمارستانی با ضریب اشغال ۹۷ تا ۹۸ درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر رضا شروین بدو دبیر اجرایی بیست و هشتمین همایش بیماری های کودکان گفت: در بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان، برنامه های بازآموزی با عنوان دیابت، رادیولوژی در کوکان و مراقبت های ویژه کوکان برای پزشکان برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در این همایش پزشکی حدود ۱۹۴۰ نفر ثبت نام کردند و در همایش پرستاری ۷۵۰ نفر و در بخش پژوهشگران جوان حدود ۱۵۰ نفر که در مجموع حدود ۲۵۰۰ نفر از این همایش استفاده کردند.

وی گفت: در این همایش ۱۷۷ سخنران داخلی و ۱۳ سخنران خارجی از بزرگان رشته های مختلف طب کودکان داشتیم و ۱۰۸ سخنران داخلی در همایش پرستاری و ۴ سخنران خارجی و در بخش پژوهشگران جوان ۱۹ سخنران داشتیم.

شروین بدو افزود: تعداد ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که ۵۹ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و ۲۵۰ مقاله پرستاری دریافت کردیم که از این تعداد ۴۵ مورد به صورت سخنرانی و ۹۵ مقاله در قالب پوستر ارائه شد در بخش پژوهشگران جوان هم ۱۸ سخنران و ۱۹ پوستر داشتیم.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش پنل های متعدد علمی با هدف آموزش بیشتر پزشکان عمومی و متخصصین کوکان معمولا هر روز ۳ تا ۴ بیمار از بیمارانی که در مرکز بستری بودند مطرح می شدند و بحث و تبادل نظر انجام می شد و راهکارهای پزشکی ارائه می شد.

رئیس مرکز طبی کودکان، گفت: دو برنامه ویژه با مبحث تکامل کودکان در زمینه برنامه های کشوری پایش کودکان و بیماری های ژنتیک توسط وزارت بهداشت به مدت دو روز در این همایش برگزار شد.

وی افزود: مرکز طبی کودکان به عنوان یکی از بیمارستان های اصلی فوق تخصصی در حال فعالیت است که ۳۵۰ تخت با ضریب اشغال ۹۷ تا ۹۸ درصد دارد.

شروین بدو ادامه داد: همیشه تخت های بیمارستانی مرکز طبی کودکان پذیرای بیماران است، اما با این ضریب اشغال تخت و فعالیت های نوین در زمینه جراحی های پیچیده کودکان و مراقبت های ویژه کودکان نیاز به مرکز دوم داریم تا بقیه خدمات این مرکز را به آنجا منتقل شود.

وی بر ضرورت احداث و راه اندازی مرکز طبی کودکان شماره ۲ برای پاسخگویی به مراجعان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در حاضر ۱۱۴ عضو هیئت علمی داریم که بیش از ۷۰ درصد آنها تمام وقت جغرافیایی هستند، انتظار داریم همه مسئولین و سازمان ها و خیرین، در راه اندازی مرکز طبی کودکان شماره ۲، ما را یاری دهند.

بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان از ۲۹ مهر تا ۲ آبان در مرکز طبی تهران برگزار شد.

  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha