وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۳۰ درصدی جذب نیرو در حوزه سلامت خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی جذب نیرو در وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۳۰ درصدی جذب نیرو در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر سیدحسن هاشمی در ساوه با اشاره به اینکه بودجه کل کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: از این میزان ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه جاری کشور است و ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی‌های دولت تخصیص می یابد و با ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده برای طرح های عمرانی عملا کار خاصی نمی توان انجام داد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حداقل ۲۵ سال زمان نیاز است، افزود: با این حساب نمی توان هیچ پروژه جدیدی را در نقاط مختلف کشور تعریف کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه عمر بسیاری از پروژه هایی که با اعتبارات دولتی به بهره برداری می رسد کمتر از ۲۰ سال نیست، اظهار کرد: برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام باید با خلق منابع جدید به دنبال استفاده از توانمندی‌های سرمایه گذاری و بخش خصوصی بود.

وی در ادامه اتحاد و همدلی را رمز موفقیت در کشور دانست و تصریح کرد: در سایه همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان می توان بسیاری از طرح ها را زودتر به بهره برداری رساند.

هاشمی اتحاد بین مسئولان را انتظار مردم از حکومت دانست و افزود: تقویت و تهذیب نفس و اخلاق حسنه منجر به تقویت همدلی و اتحاد بین مسئولان خواهد شد که انتظار جامعه هم همین است و امام عزیز نیز بر اتحاد بین مسئولان همواره تاکید داشته‌اند.

وی با انتقاد از تخریب‌هایی که علیه دولت می شود، تصریح کرد: دولت اسلامی چون برآمده از رأی مردم است و بعد از انتخاب دولت حکم رئیس جمهور توسط ولی فقیه تنفیذ می‌شود، لذا این دولت مورد تأیید مردم و ولی فقیه است، از این رو تخریب دولت توسط هر کسی جایز نیست.

وزیر بهداشت گفت: متأسفم که برخی خبرگزاری ها و رسانه ها که حتی با اعتبارات بیت المال اداره می‌شوند دست به تخریب دولت می زنند و این دولت برآمده از مردم را تضعیف می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف دولت به منزله تضعیف نظام است، افزود: خواسته دشمن اختلاف بین مردم و مسئولان و تضعیف نظام است و آنها در اظهارات خود با مشاهده چنین رویه ای اظهار می کنند که نظام دینی توان اداره کشور را ندارد و این ضربه بزرگی به اعتماد عمومی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نمی توان ادعا کرد که در کار دولت نقص وجود ندارد، افزود: نباید به بهانه نقص های احتمالی که می توان با نقد دلسوزانه آنها را برطرف کرد، کشور را تضعیف، مسئولان را تحقیر و مردم را ناامید کرد، بلکه باید به توسعه کشور و نظام فکر کرد.

وی با اشاره به اینکه حداقل کاری که دولت یازدهم انجام داده است ایجاد آرامش نسبی است، گفت: کنترل تورم، رشد اقتصادی و ایجاد آرامش و ثبات در کشور از برکات این دولت است.

به گفته وی، کشورداری کار بسیار سخت و دشواری است و اینکه بتوان نرخ تورم را آنهم در سایه اعمال تحریم‌های ظالمانه از منفی ۶ به بالای پنج رساند، کار بسیار دشواری است که این دولت انجام داده است.

وی تصریح کرد: با حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت، مذاکرات به خوبی پیش رفت و گشایش ها صورت گرفت و کارهایی که رو به قفل شدن پیش می رفت، به خوبی عملیاتی شد.

به گفته وی دشمنان انقلاب با توجه به هراسی که از این کشور داشتند با یکدیگر متحد شده بودند تا این کشور را به زانو درآورند اما به خواست خدا انشقاق بوجود آمده و در بین آنان که در سایه مذاکرات بعمل آمد موجب گشایش نسبی شده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در استان مرکزی و شهرستان های ساوه و زرندیه وجود دارد، گفت: مهمترین مشکل این استان به خصوص این دو شهرستان مشکل آب است.

وی افزود: این منطقه دارای استعدادهای بسیاری است و سابقه بسیار غنی و مردمی ریشه‌دار دارد و قطعا دولت برای حل مشکل آب این منطقه تدبیر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رشد جمعیتی استان مرکزی زیرساخت های سلامت آن توسعه پیدا نکرده است، افزود: اگر همت خیرین نبود قطعا این استان با مشکلات عدیده ای مواجه بود.

هاشمی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت زیرساخت های سلامت استان مرکزی گفت: امیدواریم با همت خیرین و حمایت دولت بتوان زیرساخت های این استان را با توجه به اولویت بندی نیازها تامین کرد.

وی همچنین با اشاره به درخواست مسئولان ساوه درخصوص احداث کلینیک تخصصی دندانپزشکی در ساوه گفت: ضمن اعلام موافقت با اجرای این پروژه امیدواریم به زودی این خواسته محقق شود و در کوتاهترین زمان ممکن تعدادی یونیت و تجهیزات لازم را در اختیار قرار خواهیم گذاشت.

وی از افزایش نیروی انسانی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: در سال جاری در راستای تأمین نیروی انسانی ظرفیت جذب را تا ۳۰ درصد افزایش داده ایم، گرچه هنوز کافی نیست.

 وزیر بهداشت که به عنوان نماینده رئیس جمهور به ساوه سفر کرده بود، در بدو ورود به این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای ساوه و تشکیل جلسه هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی ساوه، از دانشکده و مراکز درمانی شهرستان بازدید کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha