رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید برنامه مدیریت شهری در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار باشد.

شوراها، مدیریت شهری را در برنامه ریزی خود قرار دهند

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید برنامه مدیریت شهری در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ابتکار در همایش روسای شورای اسلامی استان ها و مدیران کل محیط زیست سراسر کشور افزود: یک برنامه جهانی در جهت توسعه پایدار داریم که اهداف آن توسط همه کشورها تایید شده است و در بحث مدیریت شهری، توسعه پایدار باید برنامه جامع، کامل و همه جانبه باشد.
وی خاطرنشان کرد: شوراها، اهداف توسعه پایدار به ویژه در بحث مدیریت شهری را در برنامه ریزی خود قرار دهند.


ابتکار تاکید کرد: امروزه در برنامه مدیریت شهری و همچنین شکوفایی شهری برنامه های خوبی داریم که از دو منظر مهم است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: نخست، انتقال تجربه جهانی که در آن خطاها و همچنین موقعیت ها مورد آزمون قرار گرفته که باید از آنها درس بگیریم و دچار اشتباهاتی که در دنیا اتفاق افتاده نشویم و مسیری که دنیا رفته است ما دوباره تکرار نکنیم.


وی اضافه کرد: استفاده از آخرین دستاوردهای علمی دنیا یکی دیگر از این منظرهای مهم است که در این خصوص کارها و اقدامات مهمی در دنیا انجام شده است.
ابتکار با اشاره به اینکه به عنوان مثال کاشت درخت در دو طرف خیابان ها و اندازه گیری آلودگی های هوا در خانه های مجاور این خیابان ها، دارای تاثیرات 10 برابری بوده است و به عنوان یک سپر در مقابل آلودگی هوا عمل می کند، این یکی از دستاوردهاست.


وی ادامه داد: باید در برنامه ریزی های شهری به این دستاوردهای علمی توجه شود؛ به عنوان نمونه استفاده از فناوری های نوین در جهت کاهش مشکلات شهری و به حداقل رساندن آن به خصوص در زمینه استفاده از انرژی های نوین است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شوراها اگر اراده جدی داشته باشند و از اختیارات قانونی و جایگاه رفیعی که در قانون اساسی برای آنها تعریف شده است استفاده کنند، می توانند در زمینه حفاظت از محیط زیست در بخش مدیریت شهری بسیار مهم واقع شوند و در راستای حل مشکلات مردم برنامه ریزی های صحیح داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha